DocBook pro publikovani na webu

drnovsky na pcinfo.biz drnovsky na pcinfo.biz
Čtvrtek Leden 6 08:43:45 CET 2005

Odpoved je ANO. Presne k tomu DocBok slouzi. Sam jsem resil podobny
problem zacatkem zimy pro tvorbu manualu k software a zatim mi DocBook
pripada jako optimalni reseni. Navic mam jeste jedno specifikum - preklady
textu a PHP skriptu (se vzajemnou automatickou synchronizaci terminu) do
dalsich jazyku.

Jako editor mi padl do ruky XMLmind - wysiwyg FREEWARE editor XML s
automatickym exportem do html (samozrejme s podporou CSS) a dokonce s
ceskym GUI. Exporty do HTML jsou tyto:
samostatne HTML stranky (pro jednotlive kapitoly, vcetne automaticke
navigace mezi strankami)
jedina stranka bez obsahu
jedina stranka s obsahem

Nevyhodou XMLmindu je, ze free verze nepodporuje primy export do RTF a
PDF, ale toto lze bud dokoupit nebo pouzit jiny software. Taky mi vadi, ze
v pripade potreby nemohu editovat primo zdrojovy XML kod, ale zase prilis
casto to neportebuji. Na docbook.cz jsou ale i dalsi editory, vyzkousejte.

Pripravte se vsak na to, ze zacatky budou krusnejsi, zejmena pokud nejste
programator. Cele technologii totiz chybi nejaky "Microsoft" ktery by z ni
udelal blbuvzdorne reseni. Casto se setkate s resenim typu "ano to lze
pomoci editace DTD, XSL...", coz rozhodne nejsou trivialni zalezitosti.
Zato vsak dostavate technologii, ktera ve vhodne konfiguraci zvladne temer
cokoli. Ale da se to prekonat a tahle investice se vam vrati v uspore casu
pri tvorbe ruznych mutaci dokumentu.

Tolik tedy nazor od spokojeneho novacka v oboru :-)))

Good luck!

Ales Drnovsky