Kontrola uprav DTD

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Středa Březen 5 19:48:40 CET 2008

Snazim se o redukci elementu a atributu. Na strankach
http://www.docbook.org/tdg/en/html/ch05.html me zaujala zminka o nastroji,
ktery dokaze automaticky zjistit nepouzivane elementy, pripadne odhalit
chyby v upravach DTD.

Nastavil jsem promenne prostredi dle navodu na:
http://www.jclark.com/sp/xml.htm

A pote spustil nasleduji prikaz:
nsgmls.exe -sv -wxml -wall -E1500 C:\my.xml

Dokument my.xml je Docbook V4.4 a pri kontrole se nacitalo originalni schema
z webu. Byl jsem prekvapen, ze i tak mi to hlasilo nasledujici chyby:

nsgmls.exe:I: SP version "1.3.4"
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/ent/isogrk4.ent:42
:30:E: "1D6C2" is not a character number in the document character set
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/ent/isogrk4.ent:43
:30:E: "1D6C3" is not a character number in the document character set
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/ent/isogrk4.ent:44
:30:E: "1D6D8" is not a character number in the document character set
asi 20 dalsich stejnych chyb, pak nasleduje:
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/htmltblx.mod:234:0
:W: unused parameter entity "tbl.valign.attval"
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/docbookx.dtd:90:0:
W: unused parameter entity "hh"
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/calstblx.dtd:69:0:
W: unused parameter entity "tbl.table.name"
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/dbpoolx.mod:416:0:
W: unused parameter entity "ubiq.mix"
nsgmls.exe:<URL>http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.4/dbpoolx.mod:415:0:
W: unused parameter entity "local.ubiq.mix"

Je to vlivem omezeni produktu pro praci s XML popsanych na jiz zminene
strance http://www.jclark.com/sp/xml.htm? Tem omezenim po pravde moc
nerozumim a tak nedokazu posoudit, nakolik s tim souvisi vyse uvedeny vypis.
Cekal jsem, ze na me vyskoci seznam nepouzitych elementu v mem dokumentu,
ale to jsem to asi spatne pochopil. Je ten nastroj takhle pouzitelny? Mate
nekdo zkusenosti, jak s tim pracovat? Nebo jsou k mani jine, vhodnejsi
nastroje?