RE: symboly světových měn v docbooku

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Středa Duben 8 22:03:28 CEST 2009

> DocBook se píše v XML a do XML dokumentu lze vkládat libovolný znak
> Unicode. Takže buď tam ty znaky rovnou napíšete, například
> jako $cL¤Y€,
> nebo si zjistíte jejich kódy v Unicode a zapíšete je jako
> číselný odkaz
> &#xNNNN; -- NNNN je přitom kód v Unicode (v šestnáckové soustavě).

Jen dodam, ze pokud se znak nezobrazuje korektne, je to vinou pouziteho pisma. Ve Windows lze pritomnost znaku zkontrolovat pomoci Mapy znaku, znaky men pak pres jeji nabidku Seskupit podle 'Podoblast sady Unicode' (je nutne mit zaple podrobne zobrazeni) a vybrat v popup okne treti polozku 'Měna'. Z celeho pisma se zobrazi vsechny znaky, ktere souvisi s menou (to plati samo jen pro Unicode pisma).

Honza