dělení řádků programlistu pro FO (přidávání pomlček)

Milan Křápek Hellbard na seznam.cz
Sobota Duben 30 14:41:34 CEST 2011

Dobrý den,
  Ze své dokumentace generuji pomocí FOP procesoru PDF dokument. V dokumenatci potřebuji uvádět výpisy z obrazovky. Používám na to tag <screen>

<screen><![CDATA[
# mysql -p --batch < create_database_script.sql]]>
</screen>

Výstup do PDF vypadá asi takto.
# mysql -p --batch < create_database_script.sql

Všechno bylo v pořádku až do doby, kdy některé výpisy přesáhly šířku stránky. Tehdy jsem se rozhodl použít rozdělování řádků pro programlisting. Do šablony pro generování FO jsem tedy přidal toto nastavení

<!-- set hyphenation for program listing -->
<xsl:param name="hyphenate.verbatim" select="0"/>
<xsl:attribute-set name="monospace.verbatim.properties">
    <xsl:attribute name="wrap-option">wrap</xsl:attribute>
    <xsl:attribute name="hyphenation-character">\</xsl:attribute>
</xsl:attribute-set>

Které by mělo rozdělovat dlouh řádky pomocí zpětného lomítka. S dělením není problém, ale toto nastavení zcela mění výpis do PDF. Z nějakého ůvodu se skoro všude začnou přidávat pomlčky navíc. Výstup do PDF pak vypadá nějak takto.

# mysql --p ---batch < create_database_script.sql

Dle mých zkušeností to vypadá, že se pomlčky přidávají před symboly '-' a '/'. Bohužel sám nemohu přijít na to, jak tyto nadbytečné pomlčky odstranit. Nesetkal se někdo s podobným problémem?

Děkuji
Milan