generování textu odkazu s přihlédnutím na title

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Neděle Říjen 9 15:01:56 CEST 2011

On 6.10.2011 13:29, Petr Neuman wrote:
> Dobrý den,
>
> dá se při generovaném textu odkazů automaticky rozlišovat,
> zda obrázek obsahuje (vyplněný) titulek a podle toho dát pouze
> číslo obrázku nebo dát číslo obrázku a titulek?
>
> Povedlo se mi jen ručně lze zadat do xml xrefstyle
> <xref linkend="nejakeid" xrefstyle="notitle" />
>
> A pak definovat verzi textu s tímto stylem.
> <i18n xmlns="http://docbook.sourceforge.net/xmlns/l10n/1.0">
>   <l10n language="en">
>     <context name="xref-number-and-title">
>       <template name="figure" style="notitle" text="Fig. %n"/>
> [...]

No běžně se v DocBooku pro obrázky bez titulku používá element
informalfigure, takový obrázek však ani není číslován.

Pokud nechcete u každého xref ručně určovat xrefstyle, stačí do vašich
úprav stylů přidat následující šablonu:

<xsl:template match="figure" mode="xref-to">
  <xsl:param name="referrer"/>
  <xsl:param name="xrefstyle"/>
  <xsl:param name="verbose" select="1"/>

  <xsl:apply-templates select="." mode="object.xref.markup">
    <xsl:with-param name="purpose" select="'xref'"/>
    <xsl:with-param name="xrefstyle">
      <xsl:choose>
        <xsl:when test="not(title) or normalize-space(title) =
''">notitle</xsl:when>
        <xsl:otherwise><xsl:value-of select="$xrefstyle"/></xsl:otherwise>
      </xsl:choose>
    </xsl:with-param>
    <xsl:with-param name="referrer" select="$referrer"/>
    <xsl:with-param name="verbose" select="$verbose"/>
  </xsl:apply-templates>
</xsl:template>

  http://docbook.cz    Stránky o dokumentačním formátu DocBook
  http://xmlguru.cz    Blog mostly about XML for English readers