nahrazeni mezer tabulatorem v emacsu?

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Čtvrtek Únor 25 20:43:54 CET 1999

    OM> Ahoj, existuje nejaky emacs-ovsky prikaz nebo mod, ktery upravi
    OM> soubor (buffer) tak, ze odstrani mezery na konci radku

`C-x h M-x replace-regexp RET [ <TAB>]+$ RET RET'
kde <TAB> odpovídá znaku tabulátoru (stisk klávesy TAB).

    OM> a nahradi mezery tabulatorem '\t'?

`M-x tabify'

    OM> Mimochodem, pouzivam Jed s emulaci Emacsu a rekl bych, ze to
    OM> muze byt pro vetsinu *normalnich* lidi lepsi nez samotny Emacs,

No, pokud někdo hledá něco jako Pico s emacsovým ovládáním, tak je JED
rozhodně lepší než Emacs.

Jinak já jsem JED používal na takové ty příležitostné editace
konfiguráků, kdy se člověku nechce přepínat do vedlejšího okna nebo
čekat 2 s, až naběhne zatím nespuštěný Emacs, apod..  Skončilo to po
nějaké době tak, že jsem JED odinstalovat a nainstaloval jsem místo něj
vi.

    OM> ktery je uz dost veliky a pomaly.

O tomto jsem už s jedním člověkem vedl menší diskusi a závěr byl myslím
takový, že rychlost základních editačních operací Emacsu a JEDu je
podobná.

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell