font CP1250 alias ISO-8859-2 do X

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Prosinec 2 15:22:55 CET 1996

> Presne tak. Reseni to je, ale brrrrrrrrrrrrr. Myslim, ze kazdy, kdo
> provozuje stranky v cestine s diakritikou, by mel mit instalovane
> prekodovavaci skripty (typu SaCzech ci WWWdia). S nainstalovanim
> (aspon SaCzechu) moc prace neni, a vysledek usetri furu problemu.

Hm, nevim nevim. Co tak sleduju deni kolem WWW, tak se vic mluvi
o tom, ze veci kolem kodovani by se mely pomalu presouvat ze strany
serveru na stranu klientu. Rekl bych, ze i samotna existence onoho
METAtagu tomu napovida. Je to i logictejsi - co ja jako user se mam
porad honit po nejake volbe kodovani? At se stara browser a co ma byt
cesky, necht je cesky, co rusky nebo hebrejsky nebo recky, at je
taky tak. Jak jinak by se daly realizovat napr. vicejazycne texty
v ruznych abecedach?

Ale to uz je spis o WWW nez o Linuxu. Tady bychom si spis meli rict,
jak donutit nase linuxi browsery k tomu, aby delali, co se od nich
ocekava. Az budu stavet WWW server pod Linuxem, tak si tam nainstaluju
treba SaCzech. Ale kdyz jsem v situaci linuxiho surfera, tak je to prave
o tomhle.

>                Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>

Petr Herman