Jak udelat bezdiskovou UN*Xovou ucebnu

Ondrej Pech pecho na b19b.vscht.cz
Úterý Prosinec 3 13:45:52 CET 1996

> From: Honza Pazdziora <adelton na informatics.muni.cz>
> Subject: Jak udelat bezdiskovou UN*Xovou ucebnu

> ucebny, kde by byl novell, bylo by mozno bootovat linux a tento linux
> by nebyly pouhe X-terminaly, ale pracovni stanice. Problem pracovnich
> stanic je, ze bychom na ne radi exportovali svym uzivatelum home
> adresare. Nyni vznika otazka, jak zabranit tomu, ze si nekdo
> namountuje tyto home na stroj, na kterem si (z DO$u) nabootoval
> vlastni linux a je na nem root.

Dobry den.

Moc toho nevim, presto (aneb ja pouzivam toto):

1) Povolit nfs v /etc/hosts.allow jen pro pocitace z ucebny.
2) Nabizet /home jen root_squash (default) - root si na /home ani neskrtne.
3) Mit zapnuty rpc.ugidd, aby uzivatel z jineho pocitace s ID odpovidajicim
nejakemu uzivateli ve vasem systemu nemohl zapisovat do jeho ~/ .
rpc.ugidd je ale taky dira - viz man, proto ho take v /etc/hosts.allow
povolit jen pro pocitace z ucebny.

Dalsi moznost je home adresare montovat jen pri prihlaseni uzivatele do systemu
a to z novelovskeho serveru (ncpmount) - funguje, nepouzivam.

V mem pripade jsem dospel k zaveru, ze neni potreba exportovat /home (rw),
jelikoz priNFS-ovana PC pouzivam zejmena jako Xserver. Pro pouziti
bezdiskoveho PC jen jako Xterminal hovori zejmena nemoznost swapu prez nfs
(neumi nekdo udelat swap prez sit?), protoze pri 16MB (nerku-li 8MB) ram si
moc programu bez swapu nepustite.

Ondra

Uzivatel Veverky