help me if you can

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Středa Prosinec 11 09:41:33 CET 1996

>   Nazdar Linuxaci!
>
> Priznavam hned uvodem, ze o Linuxu nevim ani prd. Proto jsem si zakoupil Linux
> distribuci Slackware z dubna 1994, ale nepodarila se mi nainstalovat. Snazil
> jsem se bedlive postupovat podle navod_, ale vse marny. Skoncil jsem u toho,
> ze kdyz jsem mel napsat FDISK /DEV/HDA, tak mi to psalo, ze ten disk nemuze
> najit nebo co. Snazil jsem se to i mountovat, jak psali v tom textu, co se tam
Napsal, ze ho nemuze najit, nebo co?

> [...]
> 300Mb a zbytek jsem nechal volnej. Tu dos partition jsem zformatoval a
> nainstaloval dos. Jinak mi na stole P100 se 16Mb ram, coz by snad mohlo
> stacit, ne? Jo, a pak jsem jeste nevedel, co mam nahrat na tu prvni instalacni
> disketu. Mam CDROM Acer 8x. Zkousel jsem tam nahrat ten obsah s Mitsumi a taky
> tu 'kompatibilni', u ktery psali, abych ji zkousel az kdyz vsechno ostatni
> selze. Na tu druhou jsem nahral color. Nevim, co bych mel jeste pripsat, co by
> vedlo k identifikaci problemu. Doufam a pevne verim, ze nekdo z vas bude tak

No, k identifikaci problemu nejkratsi cestou povede, pokud nam svoje
problemy popisete trochu exaktneji. Uplne idealni by byl zaznam Vasi
komunikace se systemem a jeho odpovedi. Pokud jste totiz napsal
FDISK /DEV/HDA (presne takhle), melo Vam to odpovedet
bash: FDISK: command not found
a my bychom hned vedeli, ze jste to FDISK napsal s velkymi pismeny
a poradili bychom, abyste to zkusil s malymi. Anebo jste to napsal
fdisk /DEV/HDA a dozvedel jste se Unable to open /DEV/HDA a my bychom
rekli, ze i to /dev/hda je potreba napsat s malymi, protoze UN*X je
case-senzitivni.

> laskav a pomuze mi se dostat k necemu lepsimu nez je winblows, dos nebo
> os2(ta taky neni spatna). Takze predem diky moc. Odpoved mi, prosim, radeji
> poslete na emajl  XSLEJ05 na VSE.CZ  Diky  Honza

Doporucuji podivat se po nekterych ceskych strankach o Linuxu (UN*Xu),
napriklad http://www.fi.muni.cz/~kas/linux/ nebo
http://limax.paru.cas.cz/~hubicka/skolicky/index.html.

                   I can take or leave it if I please