132x43

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Sobota Prosinec 14 14:51:25 CET 1996

Dobreho dne preji,

> Kdyz si 2.0.18 nahodim v 132x43, tak posledni
> linka ma nedefinovany obsah.
> Napr. kdyz na tty1 zapnu MC, tak na tty2 je
> posledni linka modra.?! Pritom kdyz uz se mi
> tento mod podarilo zapnout v M$DOSu, tak to bylo ok.
> Je to chyba moji karty(S3, Trio64V+, 2MB) || 2.0.18?

   Predpokladam, ze nahazujete 132x43 za pomoci kerneloveho video mode selectoru,
nikoliv nejake utility typu SVGATextMode (u tech jsem totiz podobny problem nikdy
nepozoroval). V takovem pripade se nejedna ani o chybu karty, ani o chybu Linuxu,
nybrz o chybu Video-BIOSu (chybu velice beznou, vyskytujici se v temer vsech
BIOSech dodavanych s kartami S3, jakoz i se starsimi Cirrus Logicy) -- pri
programovani modu 132x43 BIOS nastavi o neco vetsi pocet scan lines, nez by mel,
a proto je videt jeste kousek "za roh". Pod DOSem to obvykle nevadi, nicmene
Linux pouziva zbytek videoram pro scrollback, takze pod poslednim radkem pak
vidite davno jiz odscrollovane veci.

   Existuje jedno velice jednoduche reseni: k cislu videomodu, ktere zadavate
Linuxu, pricist 0x8000, cimz zapnete automatickou korekci teto chyby -- na S3
funguje temer vzdy dobre.

									Martin