Problemy se Sarah a modulem WD7000

Ing. Josef Kohout jkohout na mbox.vol.cz
Pondělí Prosinec 16 22:50:53 CET 1996

Vazeni kolegove,
Linux mam jiz delsi dobu nainstalovany z CD Computer World "Informace z
Internetu inteligentne" vydaneho v lednu 96. Na tomto CD je kompletni
distribuce Slackware s jadrem 1.2.13, avsak nastavit PPP a pripojit se
pres Linux ke svemu poskytovateli Internetu jsem nezvladl. Proto jsem
byl potesen CD s distribuci Sarah. Ovsem mam problemy. Pri pokusu ji
nainstalovat, odmita v Sarah spravne pracovat modul WD7000.
Moje PC pro Linux je 386DX 40MHz s radicem disku SCSI typu
WD-7000-FASST2 a diskem SCSI Fujitsu M22624 540MB, dale beznym
kombinovanym radicem disku ISA s paralelnim a seriovymi porty a IDE
diskem WD 120MB, 3,5" FDD, 8-bitovou sitovou kartou WD 8003 a beznym
faxmodemem 14400.
Konfigurace zarizeni jsou voleny tak jak byly kdysi nastaveny vyrobci a
Slackware 3.0 s jejich automatickou detekci nemel zadne problemy.
ISA radic HDD: ioport=1F0, irq=14
WD7000: ioport=0x350, irq=15, dma=6, BIOS ROM 0xCE000 az 0xCFFFF
WD8003: ioport=0x280, irq=5, mem=0xD0000 az 0xD1FFF
Modem: COM1
Mys: COM2
I kdyz jde samozrejme o zastaraly pocitac, doposud s nim nebyly
problemy. Drive na nem s modernejsi sitovou kartou spolehlive bezel
fileserver NetWare 3.12.
Dnes je vyrazen a slouzi vicemene na hrani. SCSI disk byl cely venovan
pro Linux. IDE disk je rozdelen na DOS partition (80MB) a swapovaci
prostor (cca 40MB) pro Linux. Vsechny partition byly vytvoreny fdiskem z
Linuxu a jsou viditelne i fdiskem DOSu.
Distribuci Sarah jsem pote co modul WD7000 nenalezl /dev/sda, zadaval
parametry pro tento modul v nejruznejsich variantach, coz jsem
kotroloval na dalsich tty a presto se nikdy nechytila a radic
neobjevila. Napriklad: "io=0x350 irq=15 dma=6" nebo "0x350,15,6" nebo
"WD7000=0x350,15,6" a dalsi kombinace.
Dokonce jsem premistil CDROM z druheho pocitace na tento, abych
vyzkousel instalaci primo z CDROM. Samozrejme ani to nepomohlo.
Zadnou dalsi inspiraci jsem nenasel ani v SCSI-HOWTO.
Prosim, je opravdu modul WD7000 na distribuci Sarah funkcni? Nelisi se
od modulu ktery byl v distribuci Slackware 3.0? Nechce parametry v
nejakem abnormalnim tvaru? Jak nainstalovat podstatne modernejsi
distribuci pomoci funkcniho Linuxu s jadrem 1.2.13? Diky Josef Kohout.