76800 baud?

Vojtech Pavlik vojtech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Prosinec 23 20:06:52 CET 1996

>   Mam takovy 'problem': Vedle meho pocitace se vali docela pekny terminal
> tusim ze Wyse 370 (znate ho nekdo?) a povida si s nim po serialu. Pro
> ted 19200Bd. Je mi to docela lito, protoze ten terminal se tvari ze umi
> az 76800Bd. Nevite jak donutit linux aby pouzival _takovouhle_ rychlost?

S linuxem je to pomerne jednouduche, staci mu nastavit prislusne
base_baud_rate (nebo tak nejak se to jmenuje), pomoci setserial,

>   (Mozna to neumi ani hw :-(. Dival jsem se do zdrojaku ale vypada to zle.)

ale s HW to uz bude horsi. Normalni 16x50 seriove porty se nastavuji
pomoci "baud rate divisoru", cisla, kterym se deli zakladni baud
rate, a ta je v PC 115200. Tedy neexistuje nic mezi 115200 a 57600.

Aby se dalo pouzit 76800, musi se predelat seriova karta a vymenit
v ni krystal, pokud tam nejaky je, pripadne skrabnout zdroj frekvence
z ISA sbernice a dat tam misto toho ten krystal.

>   Dalsi otazka: Zda se ze SW handshaking je naprosto k nicemu (pri 19200
> neni potreba - terminal stiha. pri 38400 terminal nestiha a handshaking
> nepomuze. Je mozne ze ho linux proste nerespektuje?

Ale ano, ale on je stejne SW handshaking uplne k nicemu.

>   No a kdyz se pokusim o HW handshaking,  tak terminal vyplivne trochu
> nesmyslu a prestane prijimat data od pocitace. Je mozne ze by tohle
> chovani spusobovala spatna snura? [Tu snuru jsem vyrabel ja, tak si s
> ni nejsem zrovna moc jistej.]

Hmm, musi ta byt spravne prokrizene CTS a RTS, a pokud mozno i DTR a
DSR, pripadne prodratovane CD ... to znamena 7 dratu + na kazde
strane spojit DTR a CD.

Vojtech.