Pripojeni SyQuest 270MB pod Linux

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Pondělí Prosinec 30 10:50:31 CET 1996

Dobry den,

nemate nekdo zkusenosti s pripojovanim vymennych disku
SyQuest 270MB na EIDE pod Linuxem? Trebaze v M$Dosu mi ovladac
tu potvoru najde, pod Linuxem se mi nejak nedari.

Navic pote, co jsem pripojil SQ jako Master a
CD jako Slave, nevidim uz ani to CD :-((((.

Obracene poradi nefungovalo pod DOSem, ale zase jsem
videl to CD pod Linuxem :-((((

Mam nejaky prastary Slackware (kernel 1.3.20) a v
Hardware-HOWTO se pouze mnohoslibne pise neco ve
smyslu, ze 'Removable drives are supported'

Mimochodem, nevite nekdo, jake je vhodne logicke poradi
zapojeni dvou (relativne) rychlych harddisku a (relativne)
pomaleho SQ a (absolutne) pomaleho CD na IDE?
(Teda bez ohledu na delky kabelu, coz v big toweru
neni zase tak jednoduche)

Momentalne mam zapojeno:
1. kanal na IDE:
  HDD 1.2MB WD Caviar (M$Dos + Linux root)
  HDD 170MB Conner (Linux /usr a swap)

2. kanal na IDE:
  SyQuest 270MB
  CD 4x Mitsumi ;-((

mount -t msdos /dev/hdc /mnt
ani
mount -t msdos /dev/hdc1 /mnt

proste nefunguje:
msdos filesystem not supported by kernel.
See /proc/filesystems

Pochopitelne, ze mount -t msdos /dev/hda1 /mnt
atp. nedela problemy.

				Diky, Edheldil

BTW: Nasledujici pribeh je mozna trochu off-topic,
ale snad by vam mohl pripadne usetrit najake problemy.

Pri tehle pokusech se mi v jednom okamziku stalo, ze fsck
mi zacal hlasit chyby na /dev/hdb. fdisk me ujistil o tom,
ze logicky a fyzicky zacatek partition na /dev/hdb
je ruzny. Totez pro jeji konec. Vypis partition ukazal naprosto
nesmyslna cisla v logickych cislech clusteru.
Pokusy opravit to fdiskem nepomohly, tak jsem na to
nasadil dosovsky diskeditor...

Vypocital jsem logicke parametry dane partition, opravil
partition table na smyslne hodnoty (pri te prilezitosti
jsem si vsiml, ze partition table obsahuje hlaseni
typu cannot 'load operating system' ale v jazyce,
ktery lehce pripominal finstinu). No nic.
Ulozil jsem opravenou partition table na disk, nastartoval
Linux, a hle: porad ten samy problem. fdisk hlasi
ty same nesmyslne hodnoty. Znovu M$DOS a diskeditor.
V partition table jsou opet ty same spatne hodnoty.
^%#&*@!!!! Nekolik pokusu s diskeditorem odhalilo,
ze kazdy 16. bit sverepe odolava pokusum o zmenu
a je porad jednickovy. Ze by chyba na disku? Ale ne,
to by asi nebyl presne kazdy 16.bit? Me se hned zdalo divne,
ze volne misto v MBR je vyplneno 0x0001 a ne 0x0000 jak je
obvykle (po bitve kazdy generalem). Tak jsem vytahnul
kabel z disku, zase ho tam zandal, boot - a ejhle,
jednicky tam jsou sice porad, ale tentokrat uz jdou
zmenit na 0. Takze jsem od oka vymazal nektere jednicky
(pri te prilezitosti se ukazalo, ze jazyk je ve skutecnosti
italstina :o) save a linux konecne naskocil.
(teda ne uplne, fsck porad hlasi neco nejakych
superblocich, ale aspon uz namontuju a prectu /usr).

Zaver: Pozor na kabel
       Diskeditor je dobra vec a je linux compatible ;-))