Smart UPS

Marek Pecka pec na s212a730.nri.cz
Úterý Listopad 5 10:15:19 CET 1996

In article <Pine.PCW.3.95.961031182717.12143O-100000 na KFK-7.karlov.mff.cuni.cz>, bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz (Bohumil Chalupa) says:

>Hloupejsi UPSky maji skutecne vyvedeny "stavove" signaly, casto s
>otevrenym kolektorem, a vyzaduji specialni kabel.
>Ty chytrejsi, ke kterym patri podle meho i APC Smart UPS, maji na
>konektoru seriove rozhrani, po kterem se povida inteligentneji a kabel
>staci normalni. Take jsou schopny toho daleko vice o sobe sdelit, nez tech
>par binarnich stavu.

To je pravda, mam tady jednu APC Smart UPS u HP-UXove masiny a chova se
jako seriovy terminal - pres RS232 je mozne ji posilat textove prikazy
a ona zase normalne textove odpovida. Je mozne ji napriklad pri haltu
vypnout, aby se setrila baterka, da se z ni precist momentalni zatizeni,
napeti site, stav baterie apod. Slouzi k tomu program PowerChute, ktery
se pokud vim dodava pro vsechny mozne DOSy a Windowsy, Novell a nektere
UNIXy. Pro Linux to asi nebude (nevim o tom) a ten protokol kterym si
to povida, jsem nikde nenasel popsany. Nekolik prikazu jsem vysledoval
experimentalne, ale nic moc - ono to neni tak jednoduche, kdyz se clovek
nema ceho chytit. Takze bez originalniho software se s tim asi moc delat
neda.

Pokud chcete vyuzivat stavove signaly, tak to jsou tam vyvedene take,
stejne jako u Back UPS od APC. Zapojeni je v mem manualu popsane :

Uvnitr jsou 3 spinace se spolecnym vyvodem na pin 4 a samostatnymi
vyvody na piny 3, 5 a 6, jejichz sepnuti ma nasledujici vyznam :

pin 3 : Line Fail    (normalne otevreny)
pin 5 : Low Battery  (normalne otevreny)
pin 6 : Line Ok      (normalne sepnuty)

Na pinu 9 je zem, na pinu 8 je +24V. Pres piny 1(Vstup) a 2(Vystup)
probiha seriova komunikace (RS232). Pokud ale na vstupni pin (1)
poslete kladny impuls delsi nez 4.5 sekundy, UPS se vypne (shutdown).

Pro pouziti s PowerChute se dodava kabel, ktery propojuje jenom vstup
a vystup RS232 a zem. Ostatni piny by se daly vyuzit napriklad na
panel s LED informujici o stavu UPS (je tam napajeni a spinace).

                                                     Marek Pecka.