Talk problem

Středa Listopad 13 18:43:33 CET 1996

On Wed, 13 Nov 1996, Roman Rohr wrote:

> Dobry den.
> 	Jeden z Linuxu mi po talk kamkoliv pise:
> Couldn't bind to protocol socket : Cannot assign requested address (99).
>
> Muzete mi nekdo rict, co mi to vlastne oznamuje? Zkusil bych s tim pak neo udelat.
troufam si tvrdit, ze to znamena nejake problemy se syscallem bind(2)
zkusil bych

	strace -o /tmp/talk.trace talk ...

a pak si prohlednout ten log a hledat bind (nebo mozna jiny syscall), co
selhal a analyzovat jeho parametry (pravdepodobne nebudou zcela ok)

> Obecne, jak se v unixu resi takove problemy? Existuji dobre popisy, jak to ci ono rozchodit. Zatim jsem ale nenarazil na nejaky troubleshooting. Spatne jsem hledal, nebo se takove situace nevyskytuji?

ruzne :) napr. se docela hodi strace (nebo podobne veci) nebo debugger
(napr. nedavno jsem resil ten problem, ze nejaka Xova aplikace chtela
urcite veci v .Xdefaults a ja jsem nebyl schopen rict presne jake, ani
jsem nemel po ruce zdrojaky, tak jsem dal breakpoint na patricna mista v
Xlibu a nechal si vypisovat parametry... zni to hrozne, ale 1) fungovalo
to 2) nic mi pritom nespadlo--ani aplikace, ani debugger, ani system--coz
je prave ta krasa unixu ;> )

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)