WWW proxy cache

Radek Vybiral Radek.Vybiral.fei na vsb.cz
Středa Listopad 13 18:59:51 CET 1996

On Wed, 13 Nov 1996, Honza Burdil wrote:

> 	Dobry den,
> chci se zeptat jakou kdo z vas pouziva WWW proxy cache a jake s ni ma
> zkusenosti. Myslim tim ze na firewallu je na naistalovan WWW proxy server
> ktery zaroven prenasena data cachesuje. Muze to klidne umet HTTP, gopher i
> FTP.
> 	Dik Honza

Jelikoz to mam u nas na skole na starosti, tak taky pridam nejakou informaci.

Zatim ze tri cache co jsem zkousel, je nejlepsi Squid cache. Je hodne
inteligentni, ma slusnou spravu souboru, umi vytvaret vztahy s
jinymi cache. Bezi mi to na Linuxu.
Jedinou nevyhodou je pomerne velka narocnost na pamet, pri velkem traficu
si vezme i 50% dostupne pameti, takze Linuxu pak vesele swapuje.
V soucasne dobe je u nas instalovano vice takovych cache a pracuje se na
jejich vzajemnem propojeni, tak aby byl prenos po linkach co nejefektivnejsi.
Co se tyce firewallu a nastaveni prohlizecu, tak se da Squid nasmerovat
na firewall a obracene se da firewallu rici, ze ma neco posilat pres cache.
Vice o Squid na URL: http://www.nlanr.net/Squid
Konference o cache v CZ: CZ-PROXY na CESNET.CZ

P.S: Slovo cache nesklonuju, protoze se mi prici psat: cachich atd.

R.V.
>       Honza Burdil              e-mail:  honza na apl.cz
>                                          honza na bobr.fjfi.cvut.cz
>          For my PGP public key, http://bobr5.fjfi.cvut.cz/~honza/pgp.txt

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Student of Technical University of Ostrava    http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                   Phone: +42 69 699 3479 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
|           Cache			      http://cache.osanet.cz:8080 |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |