Vadny sector znemoznuje videt Linux partition

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Čtvrtek Listopad 14 11:11:04 CET 1996

Vazeni, vim , ze uz to tu nekolikrat bylo (a veschny rady jsem procetl)
ale jsem v situaci malinko horsi. Diky zname chybe WD disku mi vznikl
vadny sector, ktery najde i program overlay (samozrejme jsem jej
aplikoval, bohuzel uz pozde - driv jsem na nej nemel cas).
Linux (RH4.0) bootuju pomoci loadlin z DOS partition. Ihned po bootu jadra
se ohlasi system kernel panic (zname hlasky) a nakoc oznami, ze nemuze
najit inode 2 blok 7 (nebo opacne). a system ztuhne.
Problem je, ze navim co s tim. Kdyz nabootuju disketu RH4.0 a korektne
odpovim na dotazy na ip adresy atd (NFS install), tak se po dotazu na
upgrade ukaze seznam particii - vyberu-li jako root /dev/hdb3 - opet
kernel panic a tataz hlaska. Prepnu-li na konzolu F2 do shellu zkousim
volat e2fsck - nic neni tam je jen badblocks - ale ten nevidi /dev/hdb3
ani jine. Horsi, ze ani fdisk nevidi /dev/hdb (nabizi /dev/sda - to
nemam). Na konzoli F3 ke videt, ze se pokusi system nejak mountovat
/dev/hdb3 na /tmp/hdb3 ale to neprojde.
Nedostanu se tedy z diskety na hardisk a nemuzu delat zadne checky.
CO s tim ? Pokud vim, tak posledni thread na tole tema byl zavolat
nekolikrat e2fsck -c nebo badblocks a vnutit to systemu. Ale to asi aspon
kus linuxu fungoval

Cekam zoufaly na rady.
Diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 857361, 857136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *