fdisk problem

Spark dvorakp na risc.upol.cz
Pondělí Listopad 18 10:26:02 CET 1996

On Sat, 16 Nov 1996, Honza Durdil wrote:

> Hi,
> 	Mam problem: mam ve svem pocitaci dva hdd: wdc (1GB) a quantum
> trailblazer (850MB). wdc mam jako hda pak mam za nim jeste cd to mam jako
> hdb a quantum je zapojeny jako hdc. Rad bych si nainstalovam linux (red
> hat 3.0.3) na ten druhy hard disk. Ale je tu problem, fdisk ho nejak
> nepozna ... Nejde u toho asi lba, nebo ja nevim co vzhledem k tomu, ze
> pise, ze ten disk ma vic jak 1024 cylindru, pritom on jich ma ve
> skutecnosti jen 852! Jak je to mozne? Proc to pod jinymi os (w95, dos) jde
                  ^^^
Jste si tim jisty? Ja mam caviara 850, ktery ma pres 1600 cylindru a 16
hlav, ale aby to DOS zvladl, prekladal to (v dobe, kdy jsem jej cely
zneuzival pro DOS a pouzival OnTrack) na 800 a neco cylindru a 32 hlav.
Potom vetsinou utility DOSu ci Windoze hlasi disk i fyzicky jako 8**/32.
Mozna by stalo za to podivat se do manualu na opravdovou geometrii disku.
Opakuji ale, ze jsem pouzival OnTrack, takze mozna je ma pripominka
naprosto zbytecna.
							Spark