Shell podporujici cestinu?

Marek Kubita marek na corpus.cz
Úterý Listopad 19 20:29:02 CET 1996

On 19 Nov 1996, Martin Vobr wrote:

> zhanim nejaky shell, ktery by podporoval znaky vetsi nez 128. Problem je v
> tom, ze bych rad dal shellovym prikazum argument obsahujici ceske znaky.
> Kdyz si pustim nejaky 8bit compliant editor jako joe, tak je vse ok, ale
> prikazova radka mi jen pipne a nic nezobrazi :-( Pouzivam Slackware a bash.
> Nejake navrhy?

O bashi viz README k cstools:

   Bourne-again shell (bash, v Linuxu i /bin/sh) standardne
   neakceptuje znaky s ASCII hodnotou vetsi nez 127. Napravit je to mozno
   vytvorenim souboru ".inputrc" v domovskem adresari uzivatele, do
   ktereho vlozite radky:

        set convert-meta off
        set meta-flag on
        set output-meta on

Nebo muzete vyzkouset muj oblibeny pdksh (Public Domain Korn Shell),
ten je 8-bitove pruchozi bez problemu. Posledni verze je 5.2.12, viz

http://web.cs.mun.ca/~michael/pdksh/

Ale je to Korn Shell, mnozi lide ho nemaji radi.
Az bude zase nekdo delat pruzkum kdo pouziva jakou distribuci, WM
atd., navrhuji polozku "login shell".

#-# Marek Kubita -#- Corpus s.r.o. #-# Praha 10, Sluzeb 4
-#- tel. 42-2-771990, 701719, 701748 #-# fax 704814 -#-#-