ext2fs a block bitmap ve vadnem bloku

Peter Kundrat kundrat na nut.napri.sk
Čtvrtek Listopad 21 02:20:39 CET 1996

Jiri Prchal writes:

>  Vedel by nekdo z vas, zda a jak je mozne resit nasledujici problem
> s diskem a ext2fs? (A problemy s disky neubyvaji a neubyvaji...)

> Dany filesystem je jiz pravdepodobne nekonzistentni - nejde namountovat
> a ani pouziti e2fsck se specifikaci jine kopie superbloku situaci
> neresi.
>   Vim, ze takovyto disk (je to jiz cca 5 problem za posledniho pul roku)
> je nejvhodnejsi zformatovat ci jeste lepe asi rovnou vyhodit,
> ale nevedel by nekdo zda se lze z dane situace dostat? (Data :-),
> i kdyz vetsinu mam zazalohovanou takze zase tak moc tragicke to neni,
> [...]

Mal som podobny problem .. bol to WD1200 s chybou firmware (ako sa tu uz
o tom pisalo) a odislo mi par blokov dokonca v tabulke inodov. e2fsck -L
nepomahalo (kvoli jednemu bloku relokoval celu inode table ale nechybne
bloky myslim neskopiroval) .. nakoniec pomohli programy z wdc.com (mam to na
ftp://ftp.napri.sk/pub/ms-dos/util/wdc/, original je na
ftp://ftp.wdc.com:/drivers/hdutil). - wdovrly1.exe na fix firmware a
wdat_ide.exe potom prebehol cely disk, nasiel
chybne sektory a relokoval ich, takze nasledny e2fsck uz nemal problem
(akurat to chcelo nastavit prazdny zoznam chybych sektorov).

Pokial odisiel IBA block bitmap, tak si myslim ze ziadne data stratene
nebudu, lebo informacie o tom ktory blok kam patri je aj tak iba v inodoch
samotnych (resp indirect blokoch). Ked to citam este raz, tak predsa su
hlasky o chybnych inode blokoch. To je trosku horsie .. na rekonstrukciu
asi bude treba rucny zasah. Ja som si minuly tyzden robil scripty,
ktore behali po disku a hladali adresare, aby som zachranil aspon zdrojaky.

Trosku pomoze ext2ed ale pracuje sa s nim trosku neohrabane. Da sa nim
aspon ale pozriet ci tie data co potrebujete su sahnute ci nie. Ak nie su ..
ide to stihanut aj bez namontovania (jedna cesta je tiez bootnut dos
a pouzit ext2tool_1_1.zip na citanie, ale je to na vacsie mnozstvo suborov
tiez trosku masochizmus). Keby som mal cas to dobrusit, mohol by som tie
scripty niekde vyvesit na ftp.

				pk

PS: Minule tu bola debata o ext2fs a posuvani a zmensovani. Posuvat
    by nemalo byt nebezpecne (pokial nepadne prud pocas toho), vzhladom
    k tomu, ze vsetky udajove struktury ext2fs pracuju s relativnym cislom
    bloku (resp offset 1024 pre superblok) a nikde nie je pouzity absolutne
    cislo bloku. Zmensovat by to slo iba reogranizovanim cele fs, lebo
    je rozdeleny do skupin blokov rovnomerne po celom fs, ale nemyslim, ze
    by to bolo nerealizovatelne ..

--
kundrat na hron.fei.tuke.sk            kundrat na napri.sk          kundrat na pobox.com
Peter KUNDRAT       http://hron.fei.tuke.sk/~pk/eeagle.html       eeagle on irc