preklad adres

Pavel Formanek pavel na bivoj.it.cas.cz
Pátek Listopad 22 14:23:02 CET 1996

Pred nedavnem jsem tu vznesl takovouto otazku:

>Prave se zabyvam vyrobou minimalizovaneho Linuxu tak, aby
>se dal spustit s NFSROOT na beznych pocitacich s DOSem a fungoval
>jako Xterminal. Vse jsem zminimalizoval tak, ze se Xy spusti i na
>386 se 4MB RAM bez swapovani, ale mam problem. S minimalizaci jsem
>to asi prehnal a ted mi nefunguje preklad jmennych adres na ciselne
>pres DNS. Linux o DNS serveru vi (je nadefinovan v bootptab a pri
>spusteni nslookup jde primo na prislusny DNS), ale ping jmenna adresa
>odpovi unknown host. resolv.conf v /etc je nastaveny dobre.
>
>Nevi nekdo co presne musi byt spusteno na nakonfigurovano pro
> [...]
a protoze jsem konecne (za pomoci strace ) prisel na to, kde je
chyba, chtel bych se o to podelit s ostatnimi - mozna to bude
nekoho zajimat.
Chyba totiz nebyla ani v /etc/host.conf, ani v /etc/resolv.conf.
To jsem ostatne prdpokladal, ale v souboru /etc/nsswitch.conf !
Do teto chvile jsem nevedel k cemu slouzi. Nevim, jestli je to
specialita RedHatu nebo ne.
 Takze pozor. Neexistence tohoto souboru znemozni preklad adres!!!

                        P.F.

  Pavel Formanek                 Institute of
                                 Thermomechanics, CAS
 E-mail: pavel na bivoj.it.cas.cz   Dolejskova 5
  Phone: +42-2-6605 3892         182 00  Praha 8
    Fax: +42-2-858 4695          Czech Republic