samba

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Neděle Listopad 24 22:13:35 CET 1996

> Bezi mi tu smbd a nmbd. Pod windows sietou je vidno tento server v groupe
> WORKGROUP (ozaj cim sa da zmenit?).

Konfiguracni soubor smb.conf (man smb.conf), myslim, ze neco jako radek
'workgroup = nase'. Umisteni konfiguracnisho souboru zavisi na nastaveni
pri kompilaci baliku Samba, ja ho mam v '/usr/local/samba/lib'.

>                                     Pristup na serverove disky je teda
> pohodlny, da sa namontovat etc. Ako sa ale da prezerat zo servera siet
> windows ? (t.j. kto ma spusteny pocitac...).

Program smbclient s parametrem '-L', treba 'smbclient -L cizi.pocitac',
zn nejakych okolnostito navic napise 'Ths machine has browse list:'
a vypise vsechny komunikujici pocitace ve stejne workgroup plus mastery
ostatnich. Presneji to nejsem schopen popsat, cele to podporuje moje
presvedceni, ze W95 se chovaji nedeterministicky. Dobry zacatek (pokud
bezi na mem pocitaci nmbd a rozumi si s ostatnimi) je zkusit zeptat se
primo jeho ('smbclient -L mujpocitac').

> Skusal som smbmount ale bezvysledne, mal problem s heslom, najskor som
> nevedel o ak heslo mu ide, ale ak som mu zadal -U user a jeho heslo tak
> stale to iste. Co robim zle ?
> Zadaval som to asi takto dako:
>
> smbmount //pocitac/c/ -I meno.pocitaca.sk -U user

Jestli to vypadalo takhle, chybi udaj o tom, KAM se to ma namountovat.
Spravne je to treba takhle:

smbmount //server/sluzba ~/smb -U jmeno_tam

> Skusal som aj parameter -C, no nic sa nezmenilo.
> Potom ako sa da este montovat disk pocitaca z inej domeny (lokalnej) ?

Stejne, jen se proste napise plna adresa serveru ('//server.domain.cz/sluzba').
Ony W95 ani NT stejne neumi IP-restrikci.

                                                          Michal Kubecek

P.S. Neslo by trochu zkratit tu signaturu? Mejte prosim ohledy na lidi,
     kteri obcas pouzivaji 2400 b/s modem...