Linux a NT

gogela na brn.pvt.cz gogela na brn.pvt.cz
Středa Listopad 27 08:21:18 CET 1996

Dobry den!

Chtel bych se podelit se svymi zkusenostmi s Windows NT a Linuxem
na jednom PC. Mam pouze jeden disk a bez problemu mi chodi MS-DOS,
Windows 95, Windows NT a samozrejme Linux. Jak jsem postupoval:

1.
Mam disk WD 1,6GB a Award Bios na zakl. desce s Triton II. Pouzivam
LBA (kvuli LILO) !!!!! Nejprve jsem si vytvoril "Primary DOS partition"
400 MB a "Extended DOS partition" 400 MB. Na extended partition jsem
vytvoril "Logical disk" D:. Toto vse pomoci dosovskeho fdisk. Disk C:
i D: jsem naformatoval a pak jsem provedl instalaci MS-DOS 6.22.

2.
Instaloval jsem Windows 95 na disk C:.
Instaloval jsem Windows NT 4.0 na disk D: a prevedl jsem D: na NTFS.

3.
Nakonec jsem instaloval RedHat Linux 4.0. nejprve jsem pomoci linuxoveho
fdisk vytvoril partition /dev/hda3 pro Linux a partition /dev/hda4 pro
Linux Swap. Pak jsem standardne instaloval Linux a LILO do MBR. V LILO
mam pouze dve volby: win - /dev/hda1 a lin - /dev/hda3. Pokud dam volbu
win, tak volbu mezi Win95 a NT uz zaridi NTLDR a mezi Win95 a DOS zase
dokaze zaridit IO.SYS z Win95 (napr. pokud se stiskne F4, kdyz sviti
hlaseni "Startuje se system Windows 95..." Jeste jednou opakuji, ze
pouzivam LBA, takze LILO nema problemy se zavedim jadra z oblasti nad
528 MB (presneji receno z disku, ktery ma vic 1024 cylindru).

Tot vsechny me zkusenosti

Robert Gogela, PVT Brno