font CP1250 alias ISO-8859-2 do X

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Sobota Listopad 30 15:32:48 CET 1996

> Jo, copak o to, to on umi. Jenze v Unix verzich Netscape neni kodova
> stranka CP 1250, byt ve verzich pro windows naopak iso-8859-2 je. Takze
> pod windows je docela jedno, jestli jsou stranky v CP 1250 nebo
> iso-8859-2, protoze Netscape je prekoduje (az na formulare a obcas
> subject ci sender v poste). Jenze pod Unixy nemuze provest prekodovani z
> CP 1250 na iso-8859-2, kdyz nezna CP 1250.
>
> Takze jadro problemu je asi skutecne jen v tom, aby do Unix verzi
> pribyla CP 1250.

Vite, jaky je rozdil mezi strankou iso-8859-2 a cp 1250? Prave v tom
iso na zacatku. Je naprosto prirozene, ze se Netscape snazi i do
Windozovske verze dat podporu standardniho kodovani, kdyz uz ji tam
nedal producent operacniho systemu. Ale naprosto nechapu, proc by
na open platforme, jakou UNIX je, mela byt podporovana za strany
Netscape nejaka zmrsenina. Protoze pak uz by fakt nebyl nejmensi
duvod, abychom po Netscapu nepozadovali taky Kameniky ci co.

Nekde jsem cetl, ze v Polsku meli sveho casu znakovych sad sedm. Postupne
by nam ten software pekne nabobtnal. Povazuji za uspech, ze v Netscapu
je to iso-latin-2. Protoze Americani mohli taky rict ,,nas nejaka
vychodni Evropa nezajima`` a pochopitelne by meli pravdu.

Takze za mnohem podstatnejsi bych povazoval za dotazeni narodni
podpory v iso-latin-2. To, ze nejedou formulare dle meho nazoru neni
problem Netscape, ale operacniho systemu (my konkretne mame problemy
s Linuxem a Solarisem, na IRIXu jsou formulare v pohode). Kdysi jsem
do tehle konference posilal na toto tema dotaz, prislo celkem hodne
odkazu na locale baliky po svete, ale budto se mi je nepodarilo
rozchodit, anebo muj problem nevyresily. Nevim, nevidim do toho moc,
ale problem je nekde na rozhrani LC_CTYPE a iXu, ktere by nekde (nls?)
mely mit nejeke dodatecne informace a co ja vim. Takze tak.

Jo, mimochodem: nemate nekdo chodici locales pro Linux, kde mi
fungovaly ty, formulare v Netscape? :-)

                   I can take or leave it if I please