swap (was: Re: LINUX a Win95 ...)

David Kostal kron na informatics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 3 15:44:08 CEST 1996

> Ja bych se chtel zeptat zrovna na tu swap partition. Jaky je skutecne
> rozdil mezi rychlosti swapovani do souboru a na samostatnou partition

No pokud je swap v souboru, tak pri swapovani se musi pouzit jeste
ovladac na ten dany filesystem a navic swap soubor muze byt fragmentovany
(no spis bude, vzhledem k velikosti swapu). Zatimco na raw partition tyto
dve veci odpadaji. Takze swap do samostatne partition je rychlejsi.

Osobne jsem to nezkousel na linuxu, ale na indym je citit rozdil. Pokud
swapuje do partisny, tak se to vubec nepozna, pokud swapuje do
souboru, tak se odezva obcas dost zpomali...

david kostal (kron na fi.muni.cz)
----+