dve otazky Dip a Graficka karta pro XFree

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Úterý Říjen 8 15:02:35 CEST 1996

> [...]
> Jesli o nejake dobrde, ktera je podporovane v Xfree vite napiste mi.
> Moje predstava odpovedi je totiz asi takova:
>
> Mam kartu xy kterou jsem koupil za zet penez u firmy te a te a jsem s
> ni spokojen.
>
> To snad nikdo nebude povazovat za reklamu, a pro uzivatele je to asi zasadnejsi
> otazka nezli jestli SW nebo RedHat, vzdit zkusit prvni kartu a zjistit,
> ze nefunguje vubec a nebo spatne je docela draha sranda.
> A podporovat firmy, ktere prodavajio HW, ktery beha dobre pod linuxje v nasem
> vlastnim zajmu. (nejen W95 tested and approved, ale snad to same vytvorit

Urcite v poradku funguje Diamond Stealth a Diamond Stealth Video.
Toto jsou karty s kteryma mam zkusenosti. Pokud si budes/te kupovat
verzi Video, tak si dejte pozor, aby na ni nebyl ibm526 -
vysvetleni: - XFree86 - je sice zpetne kompatibilni s ibm524, ktery
je podporovan u XFree86, ale nevyuzijes/te "naplno" tuto kartu. Taky
pokud si budes/te jednu z techto karet kupovat, tak si kup/te 4MB verzi
a ne 2MB+2MB, protoze ta nema 220Mhz RAMDAC (za stejne penize.) Mnoho
lidi v posledni dobe propaguje karty s cipy VIRGE a/nebo VIRGE/VX.
Bohuzel zatim je podporovan jen VIRGE a to jen u Xinside, pokud se
nepletu,tak podle S3 je VIRGE/VX zpetne kompatibilni. Na driveru pro
XFree86 se pracuje a snad bude v pristi verzi. Expirace stavajici
beta verze XFree96 je ale az do konce letosniho roku, pokud se
nepletu. 31 minuleho mesice zacala S3 dodavat VX verzi, takze behem
kratke doby by tyto karty mely byt na trhu.

Uz jsem to tady zduraznoval x-krat - nestaci jen gr.karta, ale je
treba i nejake X, ktere ji podporuji - budete mit ne/komercni verzi?

> Dekuji za odpovedi
>
> Richard Bouska  student CVUT FEL
> XBouska na cs.felk.cvut.cz

Jaromir Zdrazil