attributy tty...

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Středa Říjen 9 15:22:22 CEST 1996

Michal Kocer writes:

> #include <unistd.h>
> #include <sys/stat.h>
>  struct stat stb;
>  stat(cp, &stb);
>  printf("%s\n", stb.st_mode&0100 ? "y" : "n");

> Moje otazka je, kde se da zjistit co ktery attribut terminalu
> znamena?

Nejedna sa vyhradne o atributy terminalu, ale o atributy suborov vseobecne.
Kluc k odpovedi je takmer priamo v zdrojaku:  man stat
(popis makier na jednotlive bity st_mode),
pokial je zaujem o konkretne ktory bit co znamena staci pozriet do
/usr/include/linux/stat.h

Niekedy je problem najst .h subor kde sa nachadzaju dane definicie (najme
ak dany .h subor natahuje asm/*.h a linux/*.h apod),
vtedy moze pomoct napr.
gcc -E -dD biff.c (resp. /usr/include/sys/stat.h) | less
a da sa pozriet vsetky definovane konstanty (a aj zistit v ktorom subore
fyzicky su).

V pripade ze subor nemusi byt v /usr/include ... tak bez .c subor je mozne
napr.   echo '#include <sys/stat.h>' | gcc -Iincludedir -E -dD -|less
Variacii je dost ..

Mozno by malo zmysel si urobit TAGS (resp. tags) pre vsetky .h subory,
co by mohlo trosku urychlit hladanie miesta, kde su rozne konstanty definovane.
Ovsem ten subor bude dost velky .. a vlastne prakticky vacsinou obsahuje
manualova stranka aj pouzivane .h subory.

                        pk

PS: tykanie/vykanie ... mne sa celkom osvedcuje metoda pouzivania 3 osoby
( je zaujem, je potrebne, bolo spomenute..),
akurat niekedy je potrebne hladat potrebne formulacie.

--
kundrat na hron.fei.tuke.sk            kundrat na napri.sk          kundrat na pobox.com
Peter KUNDRAT       http://hron.fei.tuke.sk/~pk/eeagle.html       eeagle on irc