jak mazat /mail ?:Solution

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Čtvrtek Říjen 10 11:14:01 CEST 1996

Teprve ted jsem se dostal ke cteni posty. Problem jsem davno nasel - ale
viry to nastesti nejsou .
Opravdu byl problem v NFS ale zakuklen . Mel jsem
totiz na sun2
namountovany /var/spool/mail ze sun1 a tam je exportovany jen s optiony
-acces ale ne root.
Na sun2 jsem potreboval vytvorit velky /var/spool/ - samostatny /var,
protoze na root disku uz nebylo misto. Tak jsem odmountoval onen
/var/spool/mail a predpokladel jsem, ze to co vidim je lokalni
/var/spool/mail na sun2.Prikaz umount nic nehlasil a mount uz ho neukazal.
Taky kdyz jsem pod accountem skoda vymazal
/var/spool/mail/skoda - prisel jsem o opravdovy inbox na mailhubu sun1 -
to jsem zjistil az pozdeji. Ja jsem se snazil odmazat cely /var na sun2
pomoci rm -rf, pote co jsem udelal novy a zavedl mazi nimi linky.
Patrne stale zustal /var/spool/mail primontovany i kdyz se nehlasil v
mountech . Asi opravdu chyba kernelu (mam tam i automounter - ale mail byl
natvrdo v fstab). Po zakomentovani mountu ve fstabu jsem opravdu videl
lokalni /var/spool/mail - byl evidentne jiny - a vymazani probehlo.
Naopak me subjekt (to ze to neslo) zachranil pred likvidaci mailboxu
ostatnich. Inu v rannich hodinach uz clovek ztraci zabrany ( i jako root)
ve snaze mit to za sebou - a nejak jsem to nezkontroloval dobre. Jak tam
bezi automounter - je vse asi jinak nez jsem byl zvykly. Ten automounter
jsem prave spustil atd.

Takze shrnuti. Byla to moje blbost a mozna nejake prispeni bugu v NFS
Dekuji za napady

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 857361, 857136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *