SMP v jadrech 2.0 ?

Jan Kasprzak kas na brn.foresta.cz
Čtvrtek Říjen 10 13:31:05 CEST 1996

Pavel Sykora <sykora na fsih.cvut.cz> napsal:
:
: Podle dokumentace se mi zda, ze v jadrech 2.0.x by mel byt SMP (symetricky
: multiprocesing) - byt ne moc efektivni, ale nemuzu ho nikde pri konfiguraci
: jadra najit. Dokonce se mi zda, ze tam nejsou ani prislusne zdrojaky k tomu.
: Nevite nekdo kde se to da sehnat? (Pouzivam RH 4.0 s nainstalovanym jadrem
: 2.0.18).
:
	SMP se zapina pomoci SMP=1 v linux/Makefile. Momentalne je
to large-grained SMP (to jest jeden zamek pro cele jadro), coz
je nevyhodne, pokud vase ulohy pracuji hlavne v kernelu. Na druhe
strane pokud provadite intenzivni vypocty nebo neco takoveho,
tak SMP je celkem pouzitelne.

	Fine-grained locking se pripravuje do 2.1 (a nektere zarodky jsou
uz od 2.0.15 -- zamykaci funkce pro fine-grained zamky).

	Co se tyce stability, nemohu slouzit, protoze jsem to v praxi
nevidel. Ale myslim, ze zadne zasadni chyby v implementaci SMP
nejsou, protoze to chodi i na SparcLinuxu a SparcLinux je podrobovan
dost tvrdym testum.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak, E-mail kas na foresta.cz, WWW http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[[[   System Administrator at Foresta SG, a.s. (tel: +42-5-45222018)   ]]]]