UNIX editor

Pavel Sykora sykora na fsih.cvut.cz
Pátek Říjen 11 11:34:40 CEST 1996

At 08:09 11.10.1996 +0200, you wrote:

>Jestli se nepletu, tak to je tim, ze v DOSu je jako konec radku psano
>CRLF, tj #13 #10 ale UN*X pouziva misto toho jenom LF (aspon myslim, ze to
>neni CR), takze staci psat v cemkoliv a pred editaci nahradit LF CRLF a po
>editaci naopak.....

Nektere editory by umi automaticky rozpoznat, zda je to text unixovsky (tj.
pouze LF) nebo DOSovsky (tj. CRLF) a podle toho se chovat. Ja pouzivam
editor JED (je to EMACS-like, ale da se konfigurovat i jako Wordstar-like i
jinak), ktery to umi. Tento editor existuje ve verzi pro Unix, X-Win, VMS,
DOS, DOS386, OS/2 a Windows 3.1 (posledne jmenovany chodi i pod W95, ale
jako 16bit a pouze jmena souboru 8.3). Ja tento editor pouzivam proto, ze je
pomerne maly (tedy oproti EMACSu), pritom vykonny (mnoho souboru otevrenych
najednou, temer neomezena delka souboru, temer neomezena delka radku, pro
nektere programovaci jazyky barevna syntaxe a inteligentni odsazovani,
vysoce konfigurovatelny pomoci jazyka Slang (pripomina C) atd.) a hlavne mam
na vsech platformach, ktere pouzivam stejne vyvojove prostredi.

Posledni stabilne verze je 0.97.14, beta je 0.98.neco. Da se stahnout pres
FTP, (unixovska verze ve zdrojaku, dos/windows binarky). Redhat 4.0 ma tento
editor v binarkach pro Linux terminal i pro X.

S pozdravem

Pavel Sykora