Editor joe a Ctrl-sipka

Jan Popelek pop37 na vsb.cz
Čtvrtek Říjen 24 10:18:30 CEST 1996

Jan Popelek (pop37 na vsb.cz) wrote:
: Snazim se upravit si editor joe k obrazu svemu a narazil jsem na par
: rozdilu, ktere mi ztrpcuji zivot a ktere v mem oblibenem DOS editoru
: (Qedit) fungovaly.
:
: 1, Ctrl-sipky : Zda se mi, ze ne na vsechny kombinace klaves joe reaguje.
:    Je to zalezitost joe, konzoly nebo se to neda zaridit ? (V DOSu mi
:    kurzor skace na dalsi slovo).

Je sance detekovat kombinace jako ctrl-sipky (mev to umi) ale  a
to co se generuje na stdin (takova ta kombinace ESC [ c ) je stejna pro
left a ctrl-left. Takze za to muze do znacne miry konzole.
Jedna z moznosti by byla prepsat keymapu. (Pry se pripravuje prepsani
klavesnice pod linuxem...)					[Pavel Machek]

: 2, Stejne tak Alt-cokoliv : v joerc jsem nenasel jak kombinace s Alt
:    zadavat. Lze ?

Na Unixech moc Alt+klavesy nefungujou, takze asi to nejde. Joe neni
puvodne jen pro Linux.						[Hynek Med]
Alt-pismenka jsou sqele definovana meta-a generuje ESC a. Meta jine veci
se az tak uplne dobre nechovaji. (Podle me by mel byt ctrl-alt-a generovat
ESC ^a pripadne ^a s nahozenym nejvyssim bitem)			[Pavel Machek]

=> Uz si zvykam na nove klavesove hmaty.			[JP]

: 3, Cestina. Po instalaci cstools 0.19 sice cesky lze cist, ale nelze cesky
:    psat. Misto jednoho ceskeho znaku vypadne asi 6 ci 8 divnoznaku. Setkal
:    se s tim uz nekdo a jak si pomohl ? (Debian 1.1, tcsh)

Nekde v parametrech .joerc je mozne odkomentovat -asis, ktere ukaze
ceske znaky tak, jak jsou.					[Michal Kocer]
V bashi nebo tcsh to fungovat nemusi (jsou jen 7bitove).	[Hynek Med]

=> Chyba byla na me strane. Kdyz mi to nepsalo v tcsh, nezkousel jsem to
   jinde, tedy ani v joe, kde to psalo cesky.

   Jiny zadrhel: s nahranymi ceskymi fonty vypada Midnight Commander
   hnusne. Na to asi odpomoc neni, ze ?

Moc diky za vsechny odpovedi, mejte se lepe, nez chcete.

Zdravi
--
_ VSB Technical University     phone : +42 69 699 4251  -_       _-\_<,