Pascal pod linuxem

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Čtvrtek Říjen 31 19:28:13 CET 1996

Pavel JANIK ml. wrote:

> Vazeni kolegove,
>
> pred casem jsem do teto konf. poslal dotaz na pascal pod linux a nyni bych

Asi jsem ho prehledl.

> chtel shrnout me vysledky hledani apod.
>
> Znate-li nekdo Borland Pascal ci TP, jiste pro Vas bude prijemne, ze gpc

Drive jsem urputne neco jako TP7 pro Linux hledal,ale nasel jsem jen
GNU Pascal ( BTW:Umi to neco vic nez ANSI Pascal ? )
a kdy jsem nasel FPK-Pascal,byl pro me tento jazyk dulezity asi jako
PL/1 pro Windows :-)

Ale treba se to muze nekomu hodit a mozna,ze bude pro nekoho i
prekvapenim :

FPK-Pascal is a free 32-bit Pascal compiler for MS-DOS, Linux and OS/2
(*)
This is an evaluation version.

Features

       generates true 32-bit code, i.e. there is no 64kB limit for
arrays and no 640kB limit for program and data.
       mostly compatible with the language of Turbo Pascal 7 including
objects, graph unit and FreeVision.
       some extensions from C++ (procedure overloading, exception
handling)
       available for all mayor PC operating systems: DOS/Win, OS/2,
Linux
       full source available. The compiler is written in Pascal and is
able to compile the own sources.
       currently only a command line compiler is available, the IDE
(integrated development environment with editor
       and debugger) is under development.

FPK-Pascal requires at least a 386 processor and XMS memory.
It is reported to run on a 386 SX with 2 Megabyte RAM.
Suggested configuration is a 486 with 4 or 8 Megabyte.

Vic na: http://tfdec1.fys.kuleuven.ac.be/~michael/fpk.html
        http://sun01.brain.uni-freiburg.de/%7Eklaus/fpk-pas/

No a pak je par Pascalovskych odvozenin:

Modula2,Modula3,Oberon ...

> (GNU Pascal Compiler) lze zabudovat do prostredi wpe ci xwpe (sice pomoci
> maleho triku, ale jde to :-). To je jedna varianta. Druha (podle mne horsi)

To by me docel zajimalo :-)
Neslo by to udelat s Perlem ?

> je p2c - Pascal to C translator , ktery ja osobne sice mam take
> nainstalovan, ale jen jako pojistku.

Ja se nekdy davno pokousel "prekladat" programy z Fortranu->C->Pascalu.
Desiva prace.Neznam nic co by to umelo bez rucnich uprav spolehlive.
Nejvic bylo asi problemu pri prekadu Fortran->C ( mozna,ze  to bylo jen
mou
strasnou  (ne)znalosti Fortranu :-))

BTW:Zajimave vypada Network Basic,ale nezkousel jsem :-(

[...]

What is Network Basic?

Network Basic is a computer  programming language, similar to
Microsoft's Visual Basic, uniquely adapted for use on
the Internet. Network Basic embraces the portability concepts of  the
Java Language, while maintaining the power and
familiarity of  Visual Basic. Network Basic solves the riddle of how to
write cross-platform applications without having
to learn or program in C, Java or CGI scripts. Beta versions of Network
Basic are available for downloading.

[...]

--
  S pozdravem