Graficka Karta

Jan Kasprzak kas na ics.muni.cz
Středa Září 11 15:03:46 CEST 1996

: >     Rad bych se zeptal, budu mit  neco od 3000,- do 10 000,- tisic
                                                        ~~~~~~~~~~~~~~

	Grafickou kartu za 10 milionu jsem jeste nepotkal :-)

: > korun na novou grafickou kartu. Mam 17'' monitor MicroScan 5a/ADI a budu
: > zde pracovat pod Motifem. proto by mne zajimalo, co by jste mne doporucili,
: >  abych si poridil za grafickou kartu( samodrejmne PCI ).
: >
: Co by ste chtel pouzivat - ne/komercni ? Je to velky cenovy rozdil.
: Za tuto sumu uz se da poridit i nejaka ta HW akcelerace, ale
: bohuzel tohle _free_ X vyuzit neumi - aspon nevim o karte, ktera by
: byla takhle podporovana dejme tomu u XFree86 - rad se necham poucit.

	To nechapu. Hardwarove akcelerovanou kartu na PCI sezenete
tak za 1500 (a na VLB jich spousty lze najit v odpadkovych kosich :-).
Vzdyt HW akcelerator mely i cl-gd 5424 blahe pameti na ISA sbernici.
A samozrejme chodily pod XFree86 skoro ode dne 1, a to vcetne
akcelerovanych funkci.

	Ale k puvodnimu dotazu: Poridil jsem si S3 Trio 64V+ (765)
se dvema MB EDO RAM a jsem s ni spokojen (1900 Kc vcetne DPH). Zatim
jsem nepoustel XStone, ale odhaduji, ze to bude mezi 100k a 200k.
Predtim jsem mel CL-GD 5428 na VL-busu a asi 30-50k Xstonu v zavislosti
na pouzitem X serveru (MetroX byl nejpomalejsi, AcceleratedX nejrychlejsi).
Pokud chcete skutecne neco drazsiho, pak asi neco s S3 968.
Ale podle meho nazoru 765 plne dostacuje, pokud nechcete vice nez
2M pameti.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak  |  mailto:kas na muni.cz  |   http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[[[ Student of Informatics, Faculty of Informatics, Masaryk University ]]]]