Graficka Karta

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Středa Září 11 16:02:21 CEST 1996

> : >     Rad bych se zeptal, budu mit  neco od 3000,- do 10 000,- tisic
>                                                         ~~~~~~~~~~~~~~
>
>     Grafickou kartu za 10 milionu jsem jeste nepotkal :-)

Ale prodat by se dala :-)

> [...]
> : >
> : Co by ste chtel pouzivat - ne/komercni ? Je to velky cenovy rozdil.
> : Za tuto sumu uz se da poridit i nejaka ta HW akcelerace, ale
> : bohuzel tohle _free_ X vyuzit neumi - aspon nevim o karte, ktera by
> : byla takhle podporovana dejme tomu u XFree86 - rad se necham poucit.
>
>     To nechapu. Hardwarove akcelerovanou kartu na PCI sezenete
> tak za 1500 (a na VLB jich spousty lze najit v odpadkovych kosich :-).
> Vzdyt HW akcelerator mely i cl-gd 5424 blahe pameti na ISA sbernici.
> A samozrejme chodily pod XFree86 skoro ode dne 1, a to vcetne

Budu muset asi upresnit svuj predesly prispevek. VYakcelerovat se toho
da hodne, od kurzoru, az napriklad po OpenGL.
XFree86 zatim nepodporuje OpenGL, takze o tom se asi bavit nebudeme.
To, ze se akceleruje kurzor, je uz dnes myslim samozrejmost. Ale to
ze se akceleruje dejme tomu "video" ci OpenGL uz samozrejmost neni.
Doufejme, ze stejne jako dnes je samozrejmost akcelerace kurzoru, tak
"zitra" bude samozrejmosti akcelerace "videa" ci OpenGL (pokud ty
dane X je budou podporovat.) U Xu se tim padem stava, ze nemuzete
uplne vyuzit vsechny vymozenosti, co tato karta dava. Ten HW musi byt
vzdy spojen s SW, aby se dal nejak rozume vyuzit.

>     Ale k puvodnimu dotazu: Poridil jsem si S3 Trio 64V+ (765)
> se dvema MB EDO RAM a jsem s ni spokojen (1900 Kc vcetne DPH). Zatim
> jsem nepoustel XStone, ale odhaduji, ze to bude mezi 100k a 200k.
> Predtim jsem mel CL-GD 5428 na VL-busu a asi 30-50k Xstonu v zavislosti
> na pouzitem X serveru (MetroX byl nejpomalejsi, AcceleratedX nejrychlejsi).
> Pokud chcete skutecne neco drazsiho, pak asi neco s S3 968.
> Ale podle meho nazoru 765 plne dostacuje, pokud nechcete vice nez
> 2M pameti.

Dotycny, stejne jako vetsina ostatnich tazajicich se, ptajicich  se
ohledne "jakou video kartu si koupit, vymenit, etc" bohuzel neuvadeji
jestli maji zajem o ne/komercni X. U komercnich Xu jsou vetsinou
drivery pro nove karty drive, pokud vubec, takze tim padem i vetsi
skalu karet. Kolem 10 tisic se uz da koupit docela dobra karta,a le
je treba si dat pozor. Uvedu priklad. Mel jsem PC s Stealth 64 Video
2MB, ta mela 2MB a 175MHz RAMDAC, Ted mam 4MB verzi s 220MHz
RAMDACem, ale protoze pouzivam XFree86 a tam neni moje 526ka
podporovana, takze mi bezi je v emulaci 175 (diky bohu, ze jsou
spetne kompatibilni.)
Ted cekam az bude hotovy driver pro VIRGE/VX, abych si mohl
koupit/vymenit za novou Diamondku.

Ale abych se vratil k tematu: dejme tomu, ze chcete 2MB, pokud bych
pockal, tak bych koupil asi neco s VIRGE/VX (az bude podporovana v
Xech ). Pokud bych spechal, tak bych koupil asi Stealth 64 ci Video.

Je tezke nekomu poradit, kdyz nenapise presne co chce.

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz