CD-ROM, atd.

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Pátek Září 13 13:51:46 CEST 1996

> ahoj,
>
> mel bych par dotazu ohledne hw.
>
> 1. jakou mi doporucite EIDE CD-ROM, tak do 5000 inc. DPH?

I kdyz mam ide cdromy, tak pod Linuxem pouzivam jen scsi, ale az bude
"hotova emulace nw na Linuxu", tak se na to hodlam podivat zblizka.

> 2. je mozne jet XFree86 server na karte s cipem S3 Virge, treba v nejakem

Ano, jako SVGA.

> horsim modu, nebo tak. bude tento cip v brzku od XFree podporovan? A kterou
> kartu je nejepsi s timto cipem koupit (se 4MB RAM)?

Dela se driver - pred casem jsem je (XFree86 devel team) a hledali
nejake dobrovolniky. Jesli ma nekdo zajem, tak mam odkaz na cloveka,
ktery to ma na povel.

To nevim, ale podle toho co jsem videl a slysel (testy), tak s Virge
to neni zas az tak slavne (nesplnuje to, co se pise v tech. tabulkach
o VIRGE - by S3) a (video, rendering v real. case, ...) s VIRGE/VX to
uz ale ma byt ono.

Pokud si nekdo kupuje gr. kartu s VIRGE "jen" jako klasickou video
kartu, tzn, ze si jen tak obcas chce pohrat, kdyz s bude nudit, tak at
prosim predesly odstavec nebere v uvahu.

> 3. mate nekdo zkusenosti se serveru od Intelu Xtended Xpress? je lepsi
> koupit spis 1 rychly procesor (rekneme 200MHz) nebo 2 pomalejsi (rekneme
> 133MHz)? to druhe je asi o 40000 drazsi, ale mozna, ze se to vyplati (???).

Podle toho na co to chcete !.? Je rozdil, pokud chci napr. provozovat
nejaky SQL, nebo Internet sluzby. Pro kazdy, z techto dvou je potreba
jina (2 vs 1 procesor) varianta.

> 4. je lepsi pouzivat desku od Intelu, nebo od ASUSu? jeste tak pred pul
> rokem byl nejpreferovanejsi ASUS (podle c.o.l.hardware), ted uz jsem se
> dlouho nekoukal.

Jo, to ano, taky se prodalo vice EIDE disku (nez SCSI.)

Zase, na co ?!.

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz