Linux a ZIP drive?

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Středa Září 18 16:09:03 CEST 1996

Ano a uz dlouho. Ale bohuzel "jede" jen v "normalnim osmibitu"
(paralel bidirectional) - ne v EPP modu - pomalu. To byl taky jeden z
duvodu, proc jsem se pred casem ptal jestli nema nekdo zkusenosti s
EPP/ECP "rozsirenim" kernelu (v lp v kernelu neni podpora pro
ECP/EPP.) Nesel jsem jeste dalsi "rozsireni," ale uz je nezkousel -
neni cas.
ECP mod by mne taky zajimal - je tady HP5.

> O co konkretne by vam slo. Provozuji ZIP scsi, se zipkami
> naformatovanymi jak ext2fs tak (v)fat. Pro pripad paralelniho portu
> doporucuji nove jadro (napr 2.0.20), kde je jeho podpora jiz
> zabudovana (nutno prelozit s jeho podporou).

Podpora je uz dlouho, a dokonce uz dlouho se tam nic nemenilo.

> Jedine, co by mi vyhovovalo, ale zatim jsem to neobjevil, je moznost
> (v)fat formatovani primo z linuxu. Potrebuji predavat data v tomto

Ohledne vfat nevim, ale fatka jde pod Linuxem udelat v pohode.

> formatu, nekolikrat se mi stalo, ze po smazani souboru soubor zmizel,
> ale misto se neuvolnilo (dokonce i s timto novym jadrem).
> Nevite nekdo neco o teto moznosti.

To nevim, ale jednou se mi stalo (pouzivam zip pro prenos dat mezi
pocitaci, ktere nejsou v siti,) u jednoho stareho portu, ze jsem videl
(je to porad,) vsechny soubory (i smazane,) jinak je vse v poradku.
Taky pokud pokud tam mate ext2, tak tam je standardne asi -+5% disku
"rezervovano" - muze se pouzivat, ale hlasi 0 free - napr mate 4 MB
volne ale df hlasi 0 free a klidne tam jeste 3.5 mega vrazite. Da se
to ale zmensit/zvetsit.

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz