Free OS

Jan Hubicka hubicka na horac.ta.jcu.cz
Pátek Září 20 10:16:35 CEST 1996

On Wed, 18 Sep 1996, Petr Snajdr wrote:

> Dobry den,
>  znate nekdo tyto OS:
>
> HURD
No mam posledni alpha snapshot..no musim rict ze v hodne ohledech je coool
jdou v nem veci, ktere jsem nikde nevidel nebo o kterych jsem je vzdalene
slysel...vydim v nem velke moznosti..a napsal jsem o nem malou skolicku..
zatim ale pada kde muze...asi po 5 az 6 hodinach instalace se mi to sice
podarilo nahodit ale porad si to obcas zuchne...ne natvrdo ale segfaulti
nejakej dulezitejsi daemon..a zdrojaky jsou nadherne elegantni a obcas
zase nadherne spraseny...proste to chce dostelovat..
> LITES
neznam..
> OpenBSD
neznam
> FreeBSD
mel jsem na compu...no zdrojaky jsou hezci nez ty linuxove..ma o neco lepsi
sheduler a je o hodne prenositelnejsi(alespon podle meho nazoru) jinak
mi celkem vadi uplna absence mych oblibenych programku z linuxu :)
je pomalejsi nez linux a rek bych ze ho podporuje min aplikaci..ma zajimavy
fs..mene marnotratny nez ext2fs
> RTX
> VSTa
neznam...
> Linux   :)))
cool...
> NetBSD  :))
neznam
a jeste znam plan9...vcera jsem ho po umorne praci nainstaloval(kdy jsem
stehoval linuxovou partition o 20 MB vedle pomoci prikazu cat :)
a musim rict ze pres pocatecni naprostou nenavist me opravdu prekvapil...
je malinky(4 diskety) a obsahje dva prog. jazyky - c a alef(nove cecko)
web browser...(celkem cool..podporuje sice jenom html 2.0 ale rychlosti
navrhem a stabilitou se mu nic nevyrovna..) kompletni podpora siti..
umi se distribuovat...ma svuj vlastni dost zajimavy fs..a vsechno to je
delany mikrojadrove a tak se dost podoba hurdovi..nejzajimavejsi je
okeni prostredi 8 a 1/2 ktere zere jen neco kolem 200-500Kb v pameti
a kdyz tam clovek zalozi okno tak se to oklonuje jako dalsi process
a udela to specialni device jako treba mouse,keyboard,bitbls(tim se daji
akcelerovani kreslit treba i kolecka) ma no non rectangular support
je to uzasne jednoduchy na porogramovani(program co udela kolecko v
okne=volani tri funkci) sitove transparentni..ma to zahadnou spravu barvicek,
kterou jsem nepochopil a proste celkove to vypada cool...no proste vzdyt to
vyvijeli ty sami lidi co unix! :)
skusim pro to neco napsat a uvidim...
ty 4 instalacni diskety se sezenou na http://plan9.att.com
akorat si nemyuzu zvyknout na kompilaci:
8c test.c
8l test.8 -lc -lstdio -lg
8.out
:)

> Zajimalo by me jejich srovnani/urceni/pouzitelnost  ap.
>

>       Dekuji.
>

> --
> S pozdravem
>    Petr Snajdr
>       tel.05 /72 69 303

                   Have you browsed my www pages? Look at:
                       http://www.paru.cas.cz/~hubicka
      Koules-the game for Svgalib,X11 and OS/2,  Xonix-the game for X11
      czech documentation for linux index, original 2D computer art and
              funny 100 years old photos and articles are there!