VM (Re: lilo a Syquest)

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Úterý Září 24 08:34:16 CEST 1996

Petr Her~man wrote:

> Trosku tu nejak opadla ta diskuse o popularizaci Linuxu,
> nicmene obavam se, ze popularizatori Linuxu se tezko vyhnou
> tomu, aby neustale srovnavali a obhajovali Linux vs. W95 & spol.
> a beda, kdyby se objevilo, ze na Linuxu neco nejde
> (treba cist opticke disky formatovane na W95 ci co) :-(

Tak me napada neco co s tim moc nesouvisi.Kdesi jsem cet,ze na nekterych
mainframech IBM jde vytvorit opravdove "virtualani stroje" tj. ne neco
jako VM86 na Intelech.Takze CPU virtualizuje samo sebe a v kazdem
virtualnim CPU bezi treba jiny OS.Myslite,ze by bylo nemozne totez
udelat SW na Intelovi ? mozna si to prectavuji jako Hurvinek valku,ale
proc by nemohl na RINGu 0 bezet nejaky VM manager,ktery by
"multitaskoval" jednotliva CPU a hlidal jejich pokusy "dosahnout" na
RING 0  ( a tyto pokusy naemuloval ) ? S tim uzce asi souvisi proc by
treba Windows (nebo OS/2 :-) nemohlo/a bezet pod treba Linuxem .
Kdyz jsem se dival na emulator Windows na SGI - tak mi prislo,ze to
zadny emulator neni.Pouze jsou tam specialni drivery (treba ovladac mysi
X11 cosi :)))  ap. s drobnyma upravama i jinde.tj.cal  "emulace" je IMHO
jen zalezitosti  instalace OS (treba Windows) a instalce driveru,ktere
vi co je to graficka karta X11 :-)) ,Mouse X11 atd....
tj.by takovy VM manager nemusel byt ani univerzalni ,ale bezet na
zaklade nejakeho OS..treba Linuxu. 8-) No mozna je to nesmysl ..8-))

--
S pozdravem
    Petr Snajdr