PPP server

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Středa Září 25 19:09:05 CEST 1996

On Wed, 25 Sep 1996, Sprava site UFCH JH wrote:

> Chtel bych zprovoznit Linuxovy stroj jako PPP server, tj. zpusobit, ze by bylo
> mozne prihlasit se do site napr. z domova z Win95. Vytiskl jsem si man page a
> prosel README, ale zatim se v tom moc neorientuji, takze bych se chtel na par
> veci zeptat.
>
> 1. Nema nekdo nahodou k dispozici nejake HOWTO pro PPP SERVER ? PPP-HOWTO,
> ktere jsem nasel, popisuje pouze konfiguraci PPP klienta.

Pokud se dobre pamatuju, tak v tom PPP-HOWTO, co jsem cetl ja (myslim ze
to bylo to co je ve Slackware 3.0) je popisovana i konfigurace PPP
serveru. Doporucuji si tedy sehnet novejsi PPP-HOWTO.
Ono uprimne receno, tak mezi konfiguraci klienta a serveru neni az tak
moc velky rozdil - PPP je totiz symetricke, takze jediny rozdil je v
navazovani spojeni, pak jsou uz oba pocitace rovnocenne.

> 2. Kde jsou ulozeny seznamy uzivatelskych prihlasovacich jmen pro PPP a jejich
> hesel? Nemam prilis zajem na tom, aby se vsichni zajemci o pripojeni modemem
> mohli take prihlasovat (logovat, napr. telnetem) na tento stroj. Privital
> bych, kdyby seznamy byly oddelene od /etc/passwd.

Pokud pouzijete PAP autentifikaci (viz dale), tak jmena a hesla jsou
uvedena v /etc/ppp/pap_secrects (nebo kam si to nastavite pri kompilaci
pppd) a v /etc/passwd nebude vubec nic.

> 3. Je mozne pres pppd routovat take IPX provoz ? Podle 'man pppd' se mi zda,
> ze ano, ale uplne presvedceny nejsem.

Jde to, staci provozovat tzv. IPX RIP/SAP daemon. Zni to desive, ale je
to bez vetsich problemu - staci si ho stahnout napr. z sunsite.mff.cuni.cz,
adresar /MIRRORS/ftp.gwdg.de/pub/linux/misc/ncpfs/ipxripd-0.7.tgz.
Samozrejme musi byt ten Linux schopen komunikovat s Novellovskymi servery
- tedy mit v kernelu zakompilovanou podporu IPX a radne ji zprovoznit.

> 4. Moje predbezna predstava je takova, ze na seriovem portu k modemu bude
> cekat 'getty', ktery pote, co nekdo zavola, spusti misto bezneho 'login' spise
> 'pppd'. Ten preda clientovi IP adresu a dalsi detaily a zacne routovat mezi
> seriovym portema ethernetem. Je tomu tak ?

Jo, tak to je. Jeste poznamka o autentifikaci: Bezne se pouziva  protokol
PAP, ktery umozni, ze se jmeno a heslo posila uz primo v PPP paketech.
A to getty je take potreba jine, nez to obycejne, co je na konzoli. Dobre
funguje treba mgetty (modem getty) - sezene se na spouste mist (od ceho
je parker?).

> Diky predem za pomoc.
>
> Jiri Polach

Rad poradim, kdyz vim. Horsi je to, kdyz nevim :-(.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>