PC na modemu

Marek Kubita marek na corpus.cz
Pátek Září 27 20:02:31 CEST 1996

On 27 Sep 1996, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Kolegove, diky za nove podnety na spojeni TCP/IP. Mozna jsem se zpetal
> blbe, nebo se ptam na hloupost. Ale: pres sambu mam jiz PC spojene,
> takze o to nejde. Ale nevim, jak to udelat, kdyz neni na siti, ale na
> modemu. Tusim, ze to bude dost podobne, ale nevim jak na to. Poradite
> jeste?

Ty produkty, ktere byly zmineny (Trumpet, MS TCP/IP+ODI driver pro SLIP
nebo jine TCP/IP baliky)  prave umoznuji provozovat TCP/IP i pres seriovou
linku = modem. Pouzivaji se pritom protokoly SLIP (Serial Line Internet
Protocol) nebo PPP (Point-to-Point Protocol, novejsi, lepsi).

Mnoho odkazu na informace o PPP/SLIP ve Windows je na

http://www.charm.net/ppp.html

Na Linuxu, na ktery se budete pripojovat, musi bezet PPP server - viz
PPP-HOWTO, pred par dny o tom byla rec take v teto konferenci.

Samozrejme zalezi na tom, k cemu chcete takto pripojene PC pouzivat.
Jestli potrebujete pristup pres TCP/IP (napr. divat se na WWW server na
vasem Linuxu nebo si montovat disky ze Samby nebo se pres linux routovat
dal na Internet), pak opravdu potrebujete PPP nebo SLIP. Pokud chcete jen
pracovat v unixovem prostredi na stroji, na ktery se pripojite pres modem,
pripadne si z nej obcas stahnout nejaky soubor, je lepsi reseni pouzit
nejaky klasicky komunikacni program (Telix, Kermit...) a soubory prenaset
treba Zmodemem.

#-# Marek Kubita -#- Corpus s.r.o. #-# Praha 10, Sluzeb 4
-#- tel. 42-2-771990, 701719, 701748 #-# fax 704814 -#-#-