test pingu a reset modemu

David Doubrava David.Doubrava na fcc.cz
Čtvrtek Duben 3 09:46:42 CEST 1997

Jan Buchal wrote:

> Dobry den vsem,
>
> mame problem. Cas od casu, zrejme kvalitou linky, nam spadne pevne spojeni
> k nasemu providerovi. Problem je v tom, ze se modemy nedokazou sami znovu
> spisknout a je treba je zapnout a vypnout. Pak uz se bez problemu
> spisknou. Vada konkretnich modemu to nebyla. Zkusili jsme je totiz vymenit
> a problem zustal. Pricemz nastaveni je podle vsech obvyklych pravidel.
> Mozna skryta vada modemu?
> Slysel jsem o reseni, ktere se pouziva na BBS. Je to rezidentni programek,
> ktery dokud bezi pocitacposila na paralelni port do takove krabicky
> [...]

Mel bych jeden namet:
	V jadre Linuxu pri jeho konfiguraci "make config" lze zvolit sw
watchdog. A v souboru "/usr/src/linux/Documentation/watchdog.txt" je
popis co stim. po zkompilovani do executable formy toto je nutne vlozit
do nejakeho startovaciho rc file aby byl spusten. Po zatuhnuti systemu
(nesmi zatuhnout nejjadrovatejsi jadro, napr. vypadkem disku) se do
minuty system sam odstreli a rebootuje. Pozor ja sam poustim tenhle
programek s nejvetsi moznou prioritou (RT) aby se dostal k lizu v
prislusne potrebne dobe. Ale toto zalezi na "average load" systemu pokud
je rekneme do 4 tak to neni tak nebezpecne. Ono se muze stat ze pri
vetsi zatezi se watchdog daemon nedostane na CPU ve stanovene dobe a
jadro se samo odstreli.

	S pozdravem David.Doubrava na fcc.cz