Linux jako firewall

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Středa Duben 9 13:44:22 CEST 1997

On 9 Apr 1997 09:16:42 GMT, Eduard Vopicka <eda na pub.vse.cz> wrote:
>Leos Bitto (bitto na kolej.mff.cuni.cz) wrote:
>
>: >c) Obcas slychavam (JPP), ze Linux dokazi sikulove nabourat i tehdy,
>: >kdyz pomoci ipfwadm nastavim na prislusnem portu reject (a ne deny).
>: >Staci pry libovolna odezva z portu. Vi (a povi ?) o tom nekdo neco ?
>: >Nejaky konkterni odkaz ? Je to nesmysl ? Ja vim, ke kazdemu Linuxu
>: >jsou zdrojaky, ale muj den ma take jen 24 hodin a moje zena se synem
>: >maji navic hlad :-)
>: >
>: >Diky

> [...]

Je mi jasne ze pokud poslete paket s podvzenou adresou odesilatele tak ten
Linux posle ICMP zpravu na tu podvrzenou adresu. A to klidne i do vnitrni
(chranene) site. Ale nevidim v tom zadny bezpecnostni problem.

A navic tento problem neni specificky jen pro Linux. Jsem si temer jisty ze
jine firewally budou reagovat stejne.

Pokud jste mel na mysli neco jineho (jinak pokripleny paket), rad se poucim,
treba i soukromym mailem.

                                                  Leos Bitto
                                           <bitto na kolej.mff.cuni.cz>