SCSI & IDE disk

Eduard Vopicka eda na pub.vse.cz
Sobota Duben 12 13:34:27 CEST 1997

Jiri Vaclavovic (HOMER na hermes.zcu.cz) wrote:

: > > Mam PC 486, ktery ma SCSI disky ( bootovalo se z C: na SCSI). Ted jsem k tomu
: > > pridal IDE disk (suplik). Problem je v tom, ze mi to ted bootuje z C: , ale na
: > > tom IDE. Da se nejak obejit bootovani z toho IDE ??????
: > >                                                         Petr
: >
: > *** Pokud bootovani ze SCSI nepodporuje BIOS, a nelze to v nem nastavit,
: > tak podle me dostupnych informaci nelze :((
: >
: > HOnza
: >
: >
:
:   Videl jsem jednou stejny problem vyreseny tak, ze IDE disk nebyl
: nastaven v setupu - pocitac pak bootoval z SCSI a OS (WNT) si ide
: disk nasel sam.

:                                                 J.Vaclavovic
:                                                 homer na hermes.zcu.cz

Tohle mne zajima. Pred casem jsem totez zkousel s Linuxem, ale bezuspesne
(kernel cca 2.0.25).  Diskova konfigurace:
	- IDE disk 340MB na primary onboard IDE radici, v BIOSu nastaveno
	  pro vsechny 4 disky "NONE"
	- SCSI-2 disk na ADAPTEC-2940 s enablovanym BIOSem; tento BIOS
	  instaluje SCSI disk jako C:, drive 80h.
A ted prisel problem: Naladuji z flopace, zarootuji z SCSI disku,
pustim LILO ve verbose modu a LILO si mysli , ze kernel na /dev/sda2
je na drive 81h. Reboot z disku pak nefunguje.

Takze nakonec jsem dospel k reseni, kdy IDE disk je pod BIOSem jako AUTO
(muj board bootuje rychleji, kdyz ma IDE disky jako AUTO nez kdyz jsou
preddetekovane jako USER) a SCSI disk se priinstaluje jako D:, drive 81h.
LILO se nainstaluje na IDE (/dev/hda) a zarootuje se z SCSI (viz lilo.conf
ze).

#boot=/dev/sda
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
#image=/boot/vmlinuz
image=/vmlinuz
        label=linux
        root=/dev/sda2
        initrd=/boot/initrd
        read-only
        append="lp=0x378,7,0x278,5,0,0 boot=cold"
#

Jeden znamy pouziva stejny setup jako ja, ale protoze na na rozdil
ode mne ma na IDE MS-DOS, vylepsil vse jeste tim, ze pomoci hdparm
nastavi zastaveni IDE asi po 10 nebo 15 minutach. Ja mam na IDE Linux
filesystem a tak jsem se rozhodl pro zastaveni IDE po 90 minutach,
cili vetsinou se IDE rano roztoci a zastavi se po mem definitivnim
odchodu.

Pokud nekdo dovede dokopat k chodivosti muj puvodni setup (IDE neni
nastaven v BIOS a LILO se instaluje na SCSI, uvitam radu. Mozna, ze jsem
jen ne dost peclive cetl man LILO.

Eduard Vopicka