jak se dostat primo na signaly paralelniho portu (long)

Michal Kocer kocer na ipex.cz
Sobota Duben 12 22:13:55 CEST 1997

> poradte mi nekdo jak se v linuxu jednoduse dostat na konkretni signaly
> paralelniho portu.
> Potrebuju jenom menit jeden kterykoli vystupni drat na 0 nebo 1, nic
> vic.

Dobry den,
praci s paralelnim portem pro ovladani externich zarizeni jsem
resil pomoci funkce port_out() z nasledujiciho hlavickoveho souboru
(port.h), ktery byl
soucasti baliku [sunsite]/Linux/system/Status/LED-cpumeter.tar.gz.

No a vystup 1 poslete na port tiskarny 0x378 takto:

port_out(0x378, 1);

Nic tezkeho, ze?  Overeno na  jadre verse < 2.0.x.

-------------zde odstihni------------------
/* file port.h */
/* funkce port_in() vynechana */

static inline void port_out( unsigned short int port, unsigned char val )
{
  __asm__ volatile (
                    "outb %0,%1\n"
                    :
                    : "a" (val), "d" (port)
                    );
}

Pekne chvile u paralelniho portu preje

--
Michal Kocer <kocer na ipex.cz>                           _OoO_
http://doppler.thp.univie.ac.at/~kocer             _0oO_   _Oo0_