Off-topic: QP x 8bitu

Hynek Med xmedh02 na manes.vse.cz
Sobota Duben 12 22:07:20 CEST 1997

On 12 Apr 1997, Jan Kasprzak wrote:

> 	Posilam novou verzi Meta-FAQ. Jsou tam zakomponovany nektere
> navrhovane zmeny. A doufam, ze se mi priste podari poslat Meta-FAQ
> skutecne bez diakritiky :-)
>
> 	Nekteri z vas navrhovali, abych zrusil bod o nedoporuceni
> pouziti Quoted-Printable. Muj nazor je tento: QP je od zakladu zcestne,
> melo by se pouzivat 8-bitove kodovani (Kdy jste naposled videli
> spojeni, kterym neprosel osmy bit? Snad nejaka stara implementace UUCP?).

Temer cokoliv krome sendmailu 8.x :-)

Konkretne: stary sendmail rady 5.67a8, ktery je na docela velkem poctu
Unixu na CESNETu, napr. dec59.ruk.cuni.cz (coz je zalozni MX pro pulku
University Karlovy, vcetne napr. matfyzu), nektere firemni sendmaily
(sunovsky, HP, Digital..), implementace na ne-unixovych pocitacich apod.
Ostatne, podle RFC ma byt SMTP sedmibitove. Ostatni neni zaruceno.

>  * Neposilejte do konference zpravy v quoted-printable. Pokud musite
>     posilat i neco jineho nez ASCII, pouzijte nativni 8-bitovy prenos
> ktere
>     konvertuji osmibitove znaky na Quoted-Printable, a toto kodovani

Tohle dela treba kazdy sendmail 8.8. :-)
Ale jen v situaci, kdy narazi na branu, ktera nepodporuje 8bitovy prenos.

Pointa tehle zpravy: Lepsi QP nez orezana diakritika.

> nelze
>     cist bez MIMEschopneho softwaru.

Tezko rici, zda je zprava citelnejsi s orezanym osmym bitem nebo s =xx
misto diakritickych znaku.. Nehlede na to, ze muzu mit MIMEschopny
software a byt za gatewayi ktera je pouze sedmibitova..

Sorry ze tohle je off-topic.. O pravidlech by myslim mela byt verejna
diskuse..

Hynek