Jak je to s casovymi zonami?

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Pondělí Duben 14 09:32:39 CEST 1997

Linux User wrote:

> Zdravim vsechny.
> Mozna je to trivialita, ale pri prenastavovani casu jsem zjistil tuto vec.
> Nastavil jsem  pomoci 'date' napr. cas  12.00. dne 12.12.97.
						     ^^^^^^
						     spise 11.4.?

> Pri vypisu data pomoci 'date' bez parametru jsem dostal:
> FRI APR 11 12:00:00 MET DST 1997.
> Pri vypisu se switchem date -u, ktery by to mel vypsat v UTC dostanu:
> FRI....... 10:00:00 UTC 1997.
> Je to dobre, kdyz v manu pisi, ze UTC=GMT a Londyn je pouze o hodinu od
> nas? Ma to co do cineni s DaylightSavingTime?

Ano, v manu maji skutecne pravdu ;-)

UTC - Universal Time Coordinated je skutecne totozny s greenwichskym
     casem. Taky ho jeste muzes najit pod oznacenim ZULU - coz
     tedy neni casova zona pro stredni afriku ;-).

DST - Daylight Saving Time - Letni cas

GMT je od MET posunut o jednu hodinu (MET = GMT +0100), ale
pri letnim casu se nam cas (jak jiste vis) posouva o
hodinu dopredu, takze (MET DST = GMT +0200)

					Edheldil