linux a YP domain

Petr Kubicek kubicek na mathesius.ff.cuni.cz
Úterý Duben 15 14:37:36 CEST 1997

Mam tu sice SunOs 5.x, ale kvuli linuxu bezi yp compatibilite,
takze by melo jit o stejny problem.

According to Petr Skoda:
> Prosim o radu - ma nekdo zkusenosti s provozovani YP - resp NIS
> (zabudovaneho v knihovnach , ne NYS) na RH4.1 ?
> Serverem je SunOS4.1.4 .
>
> Nejsem moudry z toho jak se nastavuje yp domainname - system po bootu ji
> nastavi na none. Musi se rucne volat domainname aby to slo.
> Navic rozlisuji ypdomainname a dnsdomainname - a ta se odvozuje podle
> hostname - v instalacnim manualu se ukazuje nastavit hostname na cele FQDN
> a pritom domain (asi DNS ?) se vyplni take cela - viz RH manual kapitola
> 8.4 obrazek 8.4 -> hostname : wylie.redhat.com
> [...]

Jak pisi v navodech nis a dns domain mohou byt a zpravidla
i jsou ruzne veci. DNS pracuje se souborem resolv.conf. NIS si bere
informace yp.conf, jak pisete. Jmeno NIS domainy musite ovsem
nastavit behem bootu, napr. u startovaciho skriptu v RedHatu
/etc/rc.d/init.d/network doplnit nasledujici radky:
if [ -r /etc/defaultdomain ] ; then
        domainname `cat /etc/defaultdomain`
fi
V souboru /etc/defaultdomain je jmeno domainy napr. asu.cas.cz.

> ale stejne se po bootu nenanstavi. Nepomuze ani
> ypserver sunstel.asu.cas.cz
>

> Navic muze  byt ypserveru vice, nebo ne? V man page rikaji ze ne, v NIS
> HOWTO ze jo ( i s plain NIS kodem v libc).

Bohuzel dokumentace v RedHatu je znacne nekonzistentni a z ruznych
verzi NIS podpory. Ve verzi 4.1 plati aspon podle mych zkusenosti,
ze mohou byt dva servery, ale podpora nisplus je temer zadna,
manualy tvrdi ze je, ale dodavaji ze bez secure option ci-li nic.

> A navic v RH4.1 distribuci i original (nejen zrcadle) chybi v baliku
> ypbind ale je tam pro nej manual. Bez nej nechodi ypwhich.
> V RH4.0 sice je ale ypwhich stejne nic nehlasi a tato binarka spustena na
> RH4.1 hlasi crash dump. V RH erratech a nem nic neni.

Pro beznou praci ypbind nepotrebujete, protoze veskera podpora je uz
libc.

> Verim, ze urcite nekdo musi bezet Suny s NIS i linux. :-) a poradi mi.
>
> Vsechny instalace RH jsou z original baliku s puvodnimi jadry.

Podle predchozich poznamek vse co potrebujete upravit, jsou nasledujici
soubory:
/etc/defaultdomain
/etc/rc.d/init.d/network
/etc/nsswitch.conf
/etc/yp.conf

Nekde na siti musi pochopitelne bezet NIS server u Vas asi na
SunOsu.

Dalsi informace:
/usr/doc/yp-clients-2.2-7
/usr/doc/HOWTO/NIS-HOWTO