dosemu a cp852

hampl hampl na ttc.cz
Středa Duben 23 13:16:12 CEST 1997

Leos Bitto wrote:

> [...]

 V mem dosemu.conf je toto:

> terminal { charset ibm  updatefreq 4  color on }
>
> Vypada to pak fakt skvele, pustit si Volkova po telnetu. :-) Musite k tomu
> akorat mit dobry telnet, naprosto skvele to funguje pokud telnetite z Linuxove
> konzole. Ale i pokud dobry telnet nemate, muzete si to otestovat pomoci
> telnet localhost z Vasi konzole a pak spustit dosemu.

Ten problem se zobrazenim cestiny jsem vyresil nakonec trochu jinak,
nastaveni charset na ibm me totiz zmenilo namapovani meho ceskeho
fontu, vysledek byl takovy , ze se sice korektne zobrazovaly
znaky pro tabulky (Nc) ale cestina nikde.
Takze jsem to udelal takto:

Zmenil jse ve zdrojacich dosemu soubor ./src/env/video/terminal.h
static unsigned char charset_latin[256] =
{
" kompletni ascii tabulka:'a', 'b',..."
};

A v souboru ./src/env/video/terminal.c
jsem zrusil radky:
 if (!Use_IBM_Codes) for (i = 0; i < 256; i++)
   {
 	if ((The_Charset[i] & 0x7F) < 32) The_Charset[i] |= 32;
   }

Ted se zobrazovani diakritiky chova korektne.
Stejne tak jsem predefinoval mapovani klavesnice - soubor:
./src/base/keyboard/keymaps.c.
V modu rawkeyboard on (dos -k), se chova vse korektne.
Ovsem tento mode se tyka pouze konzole. Pres
telnet neni mozny. Tam plati definice klavesnice klienta.
v linuxu kdyz pouziju telnet -8 ,ceska klavesnice
chodi castecne: pomoci mrtve klavesy si zobrazim pouze male
znaky s diakritikou. Tam kde se pouziva shift pro zobrazeni
velkych pismen s diakritikou to nefunguje.
Pomoci Alt<cislo> se mi velka pismena s diakritikou
take nezobrazuji. Pritom v shellu to funguje bez problemu.
Co s tim?

Krome toho mam jeste dotaz - kde se da poridit
telnet klient pro dos, ktery by chodil 8-bitove
jak pro vstup(klavesy) tak i vystup?

Zkousel jsem NSCA, ale tam to vypada, ze je 8bit pouze vystupne.

--
S pozdravem

Hampl Jaroslav
Tesla Telekomunikace s.r.o.