Jak ziskat jedinecne cislo a realny cas ?

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Pátek Duben 25 02:24:00 CEST 1997

On Apr 24, Petr Snajdr wrote

> V POSIX programmer's guide se pise:
>
> the time() functions returns the number of seconfs since 00:00
> Coordinated Universal Time (UTC) on January 1, 1970.
>
> Nedelam si nadeje, ze vim co je to coordinated univesal time,ale
> kazdopadne time nevraci
> pocet sec. od 1.1.1970 (00:00),ale od 1.1.1970 (00:00) +/- letni/zimni
> cas tj. cas aksi "virtualni".
>
> viz. maly pokus:

> Fri Jan 24 11:26:00 MET 1997
> Thu Apr 24 09:16:24 1997
> Fri Jan 24 11:26:00 MET 1997
> 854101560
> Fri Jan 24 10:26:00 MET 1997
> [...]

Mam pocit ze tu doslo k nedorozumeniu ohladom interpretacie "skutocneho" casu.

UNIX si vnutorne drzi cas stale v GMT (teda ziadny zimny/letny).
Interpretaciu casovej zony a letneho casu robia az funkcie na manipulaciu
s casom (napr. localtime podla nastavenej zony a datumu a tabulky
posuvania letneho casu danej zony, urcuje ci aktualny LOKALNY cas je posunuty
voci GMT o 2 hodiny alebo o jednu. (MET)). Takze vnutorne hodiny nemusi nikdy
posuvat (okrem straty presnosti ..).

						pk

--
kundrat na napri.sk,  Peter KUNDRAT,  http://www.napri.sk/~kundrat/
** I have a very strange feeling about this...