Kacirska myslienka?

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Pátek Duben 25 18:03:31 CEST 1997

Vladimir Meciar wrote:

> Ste si naozaj isty, ze je zmysluplne riesit vyriesene? Naco su vsetky
> tie LDP, HOWTO, FAQ, INFO a tiez archiv napr. tejto konferenncie???
> Iste, ze je ovela efektivnejsie polozit otazku a dostat rovno odpoved,
> ale iba z pohladu casu. Myslim, ze Linux user je maly vyskumnik.

Ono to neni tak jednoduche. Pokud by jste chtel, aby Linux pouzivali i
bezni uzivatele (vicemene lajci v oblasti IT), je treba vytvorit
odpovidajici podminky (snadna instalace, konfigurace, dokumentace
odpovidajici beznemu uzivateli atd.)

> Naozaj je toho vela zdokumentovaneho. Dovolim si otazku, kolko ludi
> tak asi pri instalacii zaskrtne aj FAQ, HOWTO a INFO? Myslim, ze by
> bolo lepsie posielat novacikom nejake zakladne info resp. odkazy na
> zakladne info. Ono inak sa to zvrhne na denno-denne posielanie otazky:
> "Ako pocestim svoj Linux?" a pod. Btw. ja som ten svoj este
> po-iso859-2-kovat nestihol. :-(

Do konference by 'detske' dotazy asi posilany byt nemely. Pokud by byl k
dispozici (lepe) cesky manual pro 'nase ' lajky, urcite by jim to
pomohlo.

> Nemyslim to v zlom, ale treba sa aj trochu posnazit i ked to trva
> niekedy dlhsie.

Jde skutecne 'pouze' o to, kdo ma dany operacni system vyuzivat. Po
kamaradovi, ktery je lekarem, nemohu chtit, aby videl dovnitr OS. On
totiz potrebuje vyuzivat pocitac ke sve praci, napr. vedeni zaznamu o
pacientech (s tim ze potrebuje, aby byla zajistena duvenornost a
duveryhodnost zaznamu) apod. Nepotrebuje se hrabat v systemu, max tak si
jej muze nainstalovat. Opet je to na dlouhe povidani, ktere sem nepatri.

> Vlado

                                         Krupka F., krupka na pha.pvt.cz